Euroraha

Mina olen alati arvanud, et Eestile tuleks kasuks kiire Eurole üleminek, niikuinii oleme me jäigalt sellega seotud ja praegusest olukorrast võidavad ainult pangad, kes rahavahetuse pealt teenivad. Minu sõbralikkust euroraha vastu ei ole seganud ka see, et euroliit antud kujul mulle ei meeldi.

Täna on aga EUobserver kirjutanud artikli Some countries better off leaving eurozone, HSBC says, et mingi olulise panga uuringud näitavad, et mõningad riigid, kel on euro, võidaksid, kui nad selle euro maha jätaksid. Mis siis nüüd saab? Pangategelased ise hakkavad ühte EL-i olulist tunnusmärki lammutama? Kõlab nii nagu teataks USA keskpank, et näiteks Colorado osariigil tasuks kaaluda dollarist loobumist. Ma võin ju nõus olla väitega, et näiteks Itaalia kaotas Eurole üleminekul, aga ma ei suuda küll leida ühtegi põhjendust, et taastatud liirisüsteem võiks olla äkitselt edukam. Oeh, jamaks läheb siin Euroopas see rahadega mängimine.

Võiks ju hoopis millegi huvitavamaga tegeleda. Näiteks eile räägiti Euronjuusis mobilli roamingutasude mõtetustest (Don’t get caught in roaming trap, Brussels warns). Kui on tahtmine, et meil oleks selline ühtne riik, siis tegelegu selliste erinevuste kõrvaldamistega, mitte ärgu tegelegu raha mängudega. Raha on ju siiski vahetusväärtus. Loomulikult meeldib pangale, kui igal tüübil on eri raha ja nemad saavad seda konverteerida.

Pilt tehtud nädal tagasi ühelt poolsaare tipust pisut Maardust edasi. Paadis on mees ja koer – selline nummi rahumeelsusest ja aktiivsest puhkusest õhkuv olustik.

