Ehitajate päev


Kas Te teate, et sel nädalavahetusel on ehitajate päev? Ohh, eks ma olin selle ise ka ära unustanud, aga ma lugesin ajaviiteks Murmanski uudiseid ja leidsin sealt sellise: В Мурманске отметят День строителя

Ma olen ülesse kasvanud sellises külas, mille pea kõik inimesed töötasid ehitajatena. (Ei, hetkel see polnud peen iroonia Eesti praeguse olukorra arvel). Ning nõuka ajal oli kombeks tähistada erinevate elualade päevi ning augustis oli ehitajate päev. Sisuliselt oli see sama asi kui praegu on suvepäevad – sõidetakse telkidega loodusesse ja tehakse seal mida pähe tuleb. Ainult et iga aasta oli see päev samal ajal – ehitajate päev siis augusti teisel nädalavahetusel. Minu sünnipäeva paiku (septembri teine nädalavahetus) oli tankistide päev ja mäletate, kui see noormees lennukiga punasele väljakule maandus – siis oli piirivalvurite päev.

Minumeelest oli see päris normaalne traditsioon, mida ei oleks pidanud koos NSVLiidu lagundamisega prügikasti viskama. Nii et kõik ehitajad – see nädalavahetus on teil täisõigus ennast sigatäis juua.

Samal teemal: Inimlikum kalender. 18.04.2006

