Mööda Muugat

laevajuhtimiskeskus
Tallinnast on võimalik täitsa põnevaid eksursioone teha. Täna käisin koos 22 Norra vedurijuhiga erinevates kohtades. Muideks, teate, et Eestis on kõik vedurijuhid mehed? Soomes on 6 naist, aga see on vähe, võrreldes teiste Skandinaaviamaadega.

Igatahes käisime me kõigepealt ühes veduridepoos, kus hooldatakse ja remonditakse vedureid. Nüüd ma tean rongidest kõike, sest ma mängisin ka inglise keele tõlki. (Muideks, mulle tundub, et mul on annet, ma jäin oma tõlkeoskusega ise küll väga rahule). Te teate, et diiselrongis on igavane hunnik igatsugu arvuteid, mis asjaga tegelevad ja et Tallinnas on koht, kus läbi GPS-i jõuab info kõikidest rongidest reaalajas? Kusjuures see programm, mis asjaga tegeleb, on meil siin kohapeal tehtud. Muideks nende ameerika vedurite teljekoormus on 33 tonni, Euroopas nii raskeid vedureid ei ole. Normaalne on kuskil 20. Ning seda ma ka ei teadnud, et nood vedurid, mis rongijaamas rongide ümberpaigutamise ja muuga tegelevad on täitsa teistsugused ja vajavad ka spetsmehi. Muideks, teate, et tolles ameerika veduris on eelis vasakukäelistel, kogu masinavärk on peamiselt vasakul pool. Üks töökoht, kus paremakäelised polegi eelistatud. Aga Eestis pole enam vedurijuhtide jaoks kooli. On 3-kuulised kursused ja ainult vene keeles. nii et teoreetiliselt saab rongijuhiks kiiremini kui trollijuhiks, praktikas see ikka nii lhtsalt ei lähe. “Must kast” on veduril ka ja magama jäämise kontrollnupp.

Siis me käisme veel Muuga sadamas. See oli lihtsalt põnev. Ilmselt teate, et põhiline, mis sealt välja läheb, on Venemaa nafta ja sisse ei tule miskit? Pildil on see laevade juhtimiskeskus, mis Muugal kogu värki reguleerib. Ilmajaama arvuti oli ka. Seal oli täna lõunal lainekõrguseks märgitud 0,2 meetrit ja nähtavuseks 3000 meetrit. Ilgelt külm oli ka, mingi 7 kraadi. Tuul, junou.

