Ega luuraja ei maga

jõe kaldal kõnnib mees
Paar nädalat tagasi hakkas ajakirjanduses ilmuma jutte KAPO aastaraamatu teemadel. Vaatasin KAPO kodulehekülge, seal polnud aastaraamatust midagi. Kuna aga igal korralikul vasakpoolsel on oma tuttav kapos, siis minulgi.

Tutvusin temaga see suvi, siis kui mu parteikaaslased hakkasid aktiivsemalt kohalike vene parteidega mehkeldama. Kuna mulle see jama ei meeldinud, siis mina sinna oma nina ei pistnud, samas leian, et las laps teeb, peaasi, et laps ei nuta. Ühesõnaga – helistas mulle poiss kapost ja tahtis kokku saada. Kuna mulle oli just paar päeva tagasi üks tuttav rääkinud, et tal on oma kapo poiss, kes temaga mõnikord vestelda tahab, siis tundsin ennast kuidagi kehvemana, sest minu vastu polnud sinnani ükski luuraja huvi ilmutanud ja seepärast võtsin pakkumise rõõmuga vastu. Rääkida polnud mul neile midagi, sest ega ükski Venemaa tegelane ei usugi, et naisterahvas minu vanuses võiks mingi mutter olla ja seepärast polnud nad minu vastu mingit otsest huvi ilmutanud. Kaudse huvi peale teatasin ma aga kohe, et mulle venemaa poliitikutega semmimine ei meeldi ja see raha haiseb. Samas teadis kapo igasuguseid asju. Tegelikult oligi mul kapo poistele hoopis rohkem küsimusi, kui neil mulle. Ükskord helistasid nad mulle veel. Kuna ma salvestasin nende numbri oma telefoni, siis ma teadsin, kes helistab. Tookord ma enam nendega kohtama minna ei viitsinud. Leppisime vaid kokku, et kui neil mingit uut infot tuleb, siis nad räägivad mulle ka.

Igatahes ei saa öelda, et Eesti luure magaks. Neil oli sellist infot, mida saab hankida ainult nii, et neil oli oma poiss päris kena koha peal ja osales suht kinnistel koosolekutel.

Nii, igatahes helistasin ma esmaspäeval oma kapo poisile ja tellisin talt selle aastaraamatu. Nüüd seda raamatut lugedes, tekkis mul mõningaid mõtteid. Noh üks mõte oli muidugi see ka, et paljud artiklid seal raamatus meenutasid halvasti kirjutatud arvamuslugusid, aga samas jooksis sealt raamatust läbi üks kindel vene luure tegutsemise muster.

Eile oli ETV-s foorum pronksmehe teemadel ja vaadates seal neid rääkivaid mehi, kinnistus idee veelgi. Isamaaliidus peab olema päris hea koha peal sisse pugenud mingi vene luuraja. Kõik see, mida nad viimase paari nädala jooksul on teinud, vastab väga täpselt vene luure töö eesmärkidele Eestis. Kusjuures isegi Mikser rääkis sellist juttu. No kui uskuda, et usa luurel õnnestus Eesti välisministriks sokutada oma mees, siis tegelikult oleks ka Venemaale kasulik omada Eestis oma kaitseministrit, aga see selleks.

Te ju teate, et see viimane rahvuslaste üritus, mis Tõnismäel toimus, oli Isamaaliidu orgunn? Ja kogu see tegevus vastab nii ideaalselt Vene luure tegutsemise eesmärkidele, et kõhklemiseks jääb vähe ruumi. Ning kui arvestada veel isamaaliitlaste naiivsust, siis läheb pilt veel selgemaks. Ahh, miks ma arvan, et isamaaliitlased on naiivsed. Aga seepärast, et mind on 2 (loe: kaks) korda isamaaliitu kutsutud. Mind ja isamaaliitu! See on ju naiivsus. Ning Mart Laari kohta ütles Kuuba saadik, et see mees on raha eest nõus ükskõik mida jutlustama…

