Integratsioonist

Lebedev
Nii, käisin sellel pronkssõduri teemalisel ümarlaual. Vähemalt istekoha sain hea. Istusin kogemata koosoleku juhataja kõrvale. Aga ma läksin sealt ka ennem lõppu ära, sest lint hakkas korduma. Kusjuures tegelikult on see kurb. Ma olin tolle hetkeni ainuke inimene, kes seal koosolekul eesti keeles rääkis ja tol hetkel, kui ma otsustasin ära minna, olin ma aru saanud, et kohal olnutest said mu jutust aru ainult vähesed.

Meil on Eestis tõsine probleem. Eestlased ei oska vene keelt, ega jälgi vene meediat ning venelased ei saa üldse aru, mida teevad eestlased. Ma rääkisin pika ja ilusa jutu rahademokraatiast ja okupatsiooni meenutavatest Valuutapoest Tartu maanteel, Sakala keskusest ja Linnahallist. Rääkisin, kuidas Eesti riik ei ole mitte ainult venelased kahe silma vahele jätnud, vaid samamoodi ka eestlased. Rääkisin kuidas eestlaste lemmiklause “Kui Teile siin riigis ei meeldi, minge minema” on tõeks läinud ja ka eestlased, kes ei suuda Eestis normaalse palgaga ja inimlikku töökohta leida, on jalga lasknud. Rääkisin sellest, kuidas Eesti Valitsus on asunud lammutama ametiühinguid. Kuid tundub, et mu jutust ei saadud aru keelelistel põhjustel, sest iga järgnev (väikeste eranditega) rääkis ikka sellest, et eestlased vihkavad venelasi ja tahavad neid vägisi integreerida ning pronksõdurit tahavad nad ainult selleks ära viia, et venelasi närvi ajada. Jutud sellest, mida Ansip olevat öelnud, olid kah kuidagi läbi filtri käinud.

Üks onu leidis veel, et kõige õigem oleks saata Ansipile kiri ja nõuda, et Pronkssõdur müüki pandaks. Ja ta ise arvas, et sel juhul ostab selle ära antifashistlik ühendus. Nii naiivne ikka annab olla!

Ansipi vihkamine oli muidugi üleüldine, see on ise-enesest tore, aga samas ei usu ma et venelased teavad, kuidas meil poliitilise eliidi ladvikus on Savisaar ja Ansip pidevalt kokku mänginud ja ühe kaotus on teise võit ja kasum tehakse pooleks.

Erilist tähelepanu äratas Klenski jutt sellest Paides Eesti kuningate tapmise loost, kus kuningad kutsuti asja arutama ja tapeti maha. (Huvitav, kas kõik eestlased teavad seda lugu?)

Tundub, et venelased isegi kardavad seda riiki, kus nad elavad ja milles toimuvast nad väga hästi aru ei saa. Samas hirm paneb inimesed rumalusi tegema…

