Huvitav aedvili

Pariisi st.Denii linnaosa

Pariisist veel.

Kõige põnevam linnaosa, kus ma oma ringkäigul käisin, oli kahtlemata Denis´ linnaosa. Meie hotell oli Louis Blanci tänaval. Kui ühele poole minna, siis kõigepealt tuleb ületada Martini kanal ja vähe aja pärast tulebki Place Colonel Fabien ja selle väljaku oluliseim maja on prantsuse kommunistide peamaja.

Kui mööda seda tänavat teisele poole minna, hakkab see linnaosa, (kus muideks kõige rohkem hääli korjavad kommunistid) ja kus elavad põhiliselt Pariisi erinevad värvilised: Türgist, Indiast, Aafrikast ja mujalt. Üldiselt on turistide linnaosad igal pool Euroopas ühesugused, aga too linnaosa on vähemalt minu jaoks, kes ma pole käinud ei Aasias ega Aafrikas, väga huvitavad. Lõhn on seal teistsugune (minule meeldiv) ja poodides on asjad, mida mujal ei näe. Tänavad on pungil täis igatsugu seisvaid ja kauplevaid inimesi, mõned nendest oma rahvusriietes, teised tavaliselt. Eriti huvitavad on need aedviljaletid, mis toidupoodide ees on.

Ühel tänavanurgal köitis mu pilku mitu naist kes kauplesid korvidest aedviljadega, mis on täiesti ebaloomulikku värvi. Sellised tumesinised-lillakad, nagu oleks neid keegi värvinud. Üritasin uurida, et mis viljad nood siukesed on, aga minu prantsuse keel on pehmelt öeldes puudulik ja nemad ei oskanud ka inglise keelt. Igatahes tegi ta ühe vilja pooleks ja seletas, et koor ja järgmine osa on söödav, aga keskmine mitte ja et tegemist on mingi tüüpilise Aafrika asjaga. Seest on ta hele ja üldiselt on ta kõva nagu kartul. Kivi sees otseselt ei paistnud. Igatahes ostsin ma ühe ja veel ei ole ma sellega midagi teinud, sest ma tahaks kõigepealt teada, millega on tegu. Äkki keegi oskab öelda, mis vili see on ja kuidas seda tarbitakse?
aafrika aedvili

