Subkultuur: autopeded

Korsten ja majadKäisin täna ARKis, kuna järts venis mingi 40 minti, siis polnud muud teha kui inimesi vaadata. Päris huvitav oli. Suurem osa seal aega veetvatest inimestest olid mehed. Mõned üksikud naised, kes ka sinna maskuliinsesse seltskonda olid sattunud, olid ka koos meestega ja 1 kord oli selline paar, mis koosnes kahest naisest. Igatahes meestest koosnevaid paare oli valdav enamus. See oli too ARK,mis on mustamäel, ehk liikluseeskirjade rikkujad käivad mujal ja selles käidakse lubade saamiseks ja autode vormistamiseks.

Kui vaadata neid inimesi, kes autode roolides istuvad, siis võib küll öelda, et naisi ja mehi on võrdselt. Miks siis ARKis peamiselt mehed käivad? Mu mees arvas, et äkki need on see suur grupp mehi, kel meeldib kogu aeg autosid vahetada. On ju selline liik mehi, kes üle aasta ühe autoga sõita ei saa ja siis nad müüvad ühe ära ja ostavad uue. Ma ei tea, kas selline liik naisi ka olemas on?

Ma olen käinud kunagi Kadaka autoturul ka. See on tõeline meeste paradiis. Ma arvan, et seesama liik mehi, keda ARKis oli enamus, nende elustiili juurde kuulub ka Kadaka autoturul hängimine. Nad saavad seal sarnaselt mõtlevate inimestega kokku ja siis nad saavad rääkida kõigest sellest, mis neid erutab. Kuna ma lähedalt selliseid mehi ei tunne, siis ma täpselt ei tea, mis teema neid kõige enam köidab – on need valuveljed või muusikasüsteem või mingid muud vidinad? Ilmselt ikka mingid tuunimisküsimused a la “Tulnukas”. Kuigi ark-i parklas küll midagi “vinget” silma ei jäänud.

Ma kunagi tundsin ühte meest, kelle teadmised autodest olid minu jaoks pisut autopedelikud. See oli üle 10 aasta tagasi ja tema näiteks teadis kõiki Tallinnas olevaid eriti kalleid ja haruldaseid autosid. Kui ma kunagi ühel ameerika laeval parklas külje ära nühkisin, siis too mees teadis seda autot, sest teist sellist ei pidavad Eestis olema. Aga tema kadaka turul küll ei käinud. Teda minu teada ei huvitanud ka eriti see, mis auto kapoti all on, noh selles mõttes, et käpiks ja vahetaks mingeid tükke. See auto, mis tal oli, polnud ka mitte midagi erilist ja ta ei üritanud seda ka mingil viisil tuunida.

Aga kui nüüd peateema juurde tagasi tulla, siis miks ikka on nii, et meestel on autodega kuidagi intiimsem side kui naistel? Selles mõttes, et selliseid mehi on ikka kõvasti rohkem, kui selliseid naisi?

Mina ilmselt olen sel teemal sajaga “naiselik.” Ma käisin viimati seal autoturul siis, kui me tahtsime oma sidrunile istmekatteid osta. Autopoodide valik autoistme katete suhtes on nutmaajav ja poemüüja soovitas ise meile turgu. Ma võin öelda, et ma suutsin mälu järgi täpselt auto värviga samas toonis katted valida. Sel teemal “tuunimine” mulle meeldib. Kui me auto ostsime, siis arvas automüüja, et ma teen nalja, kui ma tahtsin, et ta näeks vaeva ja muretseks käigukangi nupu, mis värviga sobiks. Aga ma olin sel teemal täiesti tõsine ja uuemal mudelil oli selline nupp!

Kui veel meestest ja autodest rääkida, siis mees rääkis täna, et teda kiitis täna kohe mitu inimest. Ainult mehed. Ma olin ikka väga üllatunud, et mille eest siis. Mehed, kes tavaliselt ei märka, kui kellelgi on uus pluus või soeng, nägid parklas, et mees oli eile autot pesemas käinud ja kiitsid teda, et auto nii kenasti parkimisplatsil säras. Kuidas nad seda näevad, aga uut soengut ei näe?! On jah, mehed ja naised erinevad, või vähemalt nood on, kes palju karja ühistundest peavad.

Täiendus:
Mees ütles, et tema kuulis, mida mehed ARKis rääkisid. 2 meest meie kõrval olevat rääkinud SAABi kütusefiltritest. Et pidavat olema nagu sõelad ja tollel autol, mille just 1 teiselt ostis, et tol pole veel vaja vahetada. Aga mis see “sõel” tähendab, seda me kumbki küll ei tea.

