Laulupeo asemel võidusammas!

Sammas Lüganusel
Vox populi kukuraadios on üks hea saade. Seda kuulates on reaalsuse mats ikka kõva. Eks sinna helistavad ka need inimesed, keda teema kõige rohkem erutab ja seepärast saab sealt kuulda ikka väga äärmuslikke sõnavõtte. Täna oli teemaks see, et kui meil on riigieelarve tasakaalustamisega ikka suured probleemid, et kas siis on mõistlik teha seda sammast või mitte.

Ma ei hakka neid seisukohti välja tooma, mis mulle meeldisid, sest need ju ei eruta. Aga kõige kõvem seisukoht oli ikka see, et meil läheb kultuurile liiga palju raha ja tegelikult ega see kultuur kedagi ei huvita. Tegime mingi kalli muuseumi, aga ei käi seal kedagi – maha visatud raha. Estonia teater raiskab ka täiesti ebamõistlikult. Kui saatejuht küsis, et kas sobiks, et Laulupeole raha ei anna ja teeme selle rahaga samba, oli helistaja kohe nõus. Muidugi, tuleb teha seda, mida Kõik Inimesed tahavad. Kultuur ju kõiki ei huvita.

Vot, kui sellised inimesed samba kaitseks rohkem sõna saaks, siis oleks kohe täitsa lõbus lugu. Mina oma sügavas naiivsuses olin kogu aeg ette kujutanud, et seda sambaasja tahavad kõige enam igasugused rahvuslased. Rahvuslased, minu arvates, peaksid olema inimesed, kes väärtustavad eestikeelse kultuuri edasikestvust. Nüüd aga selgub, et ma olen valesti arvanud. Kas ma peaksin nüüd siis oma suhteliselt neutraalse arvamuse rahvuslaste kohta alla laskma või mis värk on?

Aga kui ise vastata küsimusele, et kuidas siis panna ühesse mõttesse ummikus eelarvetegijad ja sammas, siis ma arvan jätkuvalt seda, et kui inimesed oma taskust on sinna raha maksnud ja see on nende argument, siis vaatame palju seal raha on ja selle raha eest ehitagugi. Aga kui rääkida riigi eelarvest, siis mu teada on meil igasugune sammaste püstitamine ja maha tõmbamine siiani kaitseministeeriumi eelarvest toimunud. Võtame oma sõdurid Iraagist ja Afganistaanist ära, kui sellest väheks jääb, siis näiteks ka Kosovost. Müüme maha need lollid relvad, mis meil siiani on valesti ostetud ja ärme juurde osta ja saavadki sambasõbrad raha kokku! Kultuuriministeerium ei puutu asjasse ja tolle mehe, kes helistas ja rääkis, et võtame samba tarvis raha õpetajate palkadest ja hariduse eelarvest … vot tolle mehe võiks vangi panna riigivastase sõnavõtu eest.

Fotost: Rääkides nendest sadadest sammastest, mis meil juba on selle vabadussõja tarbeks püstitatud, siis mulle meeldib enim see Lüganuse oma.

