Koidikul siis selgitame, kes meist on õige eestlane!

Musi ka?Panin eile õhtul oma blogi vasakule servale ühe vidina, mida blogger pakub – uudisteriba google uudistest. See on päris põnev. Blogi omanik saab ära defineerida need märksõnad, mille järgi google erinevatest maailma ajalehtedest uudiseid otsib. Ma seda ei proovinud, et mida ta muukeelsete sõnadega teeb, aga inglisekeelsed töötavad küll. Nüüd saab väga värvika pildi kogu maailmas toimuvast kätte ning seal otsitakse sellistest ajalehtedest, millest ma kuulnudki ei olnud.

Hommikul “communisti” klikates jäi mulle silma uudis ajalehest “Katoliiklikud maailmauudised: Communist shadow still looms over Hungary, Pope notes. Ungari on riik, mis sarnaneb Eestile paljudes asjades, seega võiks seda uudist vabalt ka Eestile kohandada. Uudisnupust selgub, et Vatikani papp käis Ungaris oma usuvendi vaatamas ja ma ei tea, mis temaga seal täpselt juhtus, nüüd on ta Ungaris pettunud. Benedict XVI räägib, et Ungaris valitsenud autoritaarne riigikorraldus on jätnud sinna omad jäljed. Ungaris on siiamaani kahtlustamise ja ebakindluse õhkkond. Kusjuures olukord isegi halveneb, sest majandusel enam ei lähe hästi ja tarbimisühiskond teeb asja veel hullemaks.

Kõlab ju tuttavalt? Võimalik, et see on mingi soome-ugrilaste ühendav joon, aga mulle tundub, et ka Eestis pole peale ENSV lõppu kahtlustamine sugugi väiksemaks jäänud. Ning kui meelde tuletada ühte kena laulukest, siis seal on sellised read: “Ja oma lippu sini-musta-valget me ikka au sees hoiame ja koidikul siis selgitame, kes meist on õige eestlane

