Tartu Ülikool on valgete meeste ülikool!

Sirje TartusEelmisel nädalal oli 8. mai liikumise blogi loetavus eriti hea, hoolimata sellest, et sinna eriti uusi artikleid ei lisandunud. Põhjus oli äärmiselt kummaline. Nimelt oli nii päevalehes kui delfis “uudis”, et Tallinna Ülikoolist läksid töölt ära paar ametnikku. Juba vähemalt aasta järjest on mingi ringkond inimesi, kelle eluülesandeks on Tallinna Ülikooli halvustamine ja seda läbi kooli punaseks tembeldamise. Mul pole aimugi milleks on vaja sedasi üles puhuda paari ametniku lahkumine, aga aktiivne kommentaator kasutas “uudise” kommentaariumi selleks, et sinna postitada erinevaid linke, millest üle poolte linkisid 8. mai liikumise blogisse tehtud artikleid. Kommentaariumis oli neile viidatud lausetega “lugege tarku artikleid” ja lisatud, et “palju toredaid sotsiaalteadlasi ja politolooge” ning “pole ju ime et minema minnaxe.”

Vahepala: Päevalehe kommentaarium on üldse üks kummaline koht. Jääb mulje, et päevalehe kommijad näiteks postimehes ei käi, aga delfis küll. Kurjad keeled räägivad, et keegi päevalehe stammkommijatest on Lauri Vahtre, kes seal oma “valgeimaid” mõtteid pritsib.

Mina ei tea, mida too konkreetne kommentaator planeeris, aga igatahes oli tal palju tänulikke lugejaid. Sama komm oli ka delfis ja umbes samasse aega jäi ka mingis delfi naistefoorumis lingid minu ja 8 mai blogile. Keegi teeb tasuta reklaami, aga ise ta ilmselt arvab, et kui viitab, et näiteks mina selles ülikoolis õpin, siis on see koolile halb reklaam. Toimib tema aktiivne töö aga hoopis vastupidiselt sellele, mida ta soovib. Vahepeal tekkis mul juba mõte, et äkki on tegemist ikkagi positiivselt meelestatud fänniga, kes üritab teistsugust muljet jätta. Kuna ma aga tean, millised artiklid võivad “valgetel” pildi täiesti mustaks teha, siis ei usu.

Nojah, kuna keegi juba mulle sellist tasuta reklaami teeb, siis tuleb olla tänulik ja samasuguse vastuteenega esineda. Täna potsatas mu epostkasti SI kirjatüki reklaam, kus oli toodud ka Risto Teinoneni eestlasi vaenav kirjatükk. Mulle jäi silma, kuidas Teinoneni eesti keelt kiideti ja mainiti, et ta õpib mingis Eesti ülikoolis. Väike otsing internetis andiski vastuse. Risto õpib Tartu Ülikoolis usuteaduskonnas bakalaureuseõppes usuteadust ja peaks vist sel kevadel lõpetama, kuna kirjas oli, et kolmas kursus.

Kui nüüd täpselt sama tubli olla kui nood, kes igal momendil samastavad terve Tallinna Ülikooli paari isikuga, siis võin ma ju ka täiesti siiralt reklaamida Tartu Ülikooli, mis on üks valge ülikool ja nende usuteadlased on tublid valged inimesed. Nad võiksid seal usuteaduskonnas tolle kommunismikuritegude uurimise keskuse teha, leiduks hulgaliselt asjatundjaid. Nende politoloogid on seal koolis ju pidavas koonerdamise poliitika hirmus elanud.

