Europarlamendi valimistest

Punane roos ei ole vihjeLugesin täna Tõnise nimega artiklit Europarlamenti jäädaksegi valima isikute järgi ja mõtlesin, et keda ma siis valin. (Ok, natuke mõtlesin Tõnise peale ka, et ta on tubli ja tööle pühendunud õppejõud😉

See on kindel, et isikute järgi ma küll ei vali. Seega on minu jaoks küsimus, et kas nimekirjad on lahtised (kõikide inimeste nimed on näha) või kinnised (näha on ainult partei nimi), täiesti ükstaspuha. Tegelikult on mul üldse raske mõista, et miks peaks keegi europarlamenti isikute järgi valima. Ma olen siin kunagi enne ka kirjutanud, et eesti saadikute tegemistest on kuulda olnud ainult Mikko ja Kelami tegudest. Laias laastus on ka need 2 Eesti saadikut minu arvates tegelenud umbes-täpselt sama asjaga – kommunismi hukka mõistnud. Marianne on muidugi veel igasuguste kummaliste avaldustega esinenud, või vähemalt on Eesti ajakirjandus tema sõnavõtte nii valgustanud, et need imelikud paistavad. Seega – nemad küll kumbki minu valitud saadikud olla ei saaks.

Minnes tagasi sinna aega, kus meil neid saadikuid viimati (ja ühtlasi ka esimest korda) valiti, siis tegelikult said petta peaaegu enamus isikuvalijaid. Mikko sai sinna tänu Ilvese häältele ja Ilves lasi sealt jalga. Kelam sai mandaadi.

Ma pole peale Vasakpartei ühinemist selle ühinemise teemal sõna võtnud ja ei tahaks seda ka nüüd teha, aga ma loodan, et nad osalevad europarlamendi valimistel, kuigi need on jube kallid. Kui nimekirjad on kinnised, siis ei paista ka avalikult välja, kelle nimekiri lühem on ja ajakirjandus ei saa avalikult vaesemaid mõnitada. Loodetavasti nad siis ikka kellegi nimekirja panevad ja tegelikult on täiesti ükstaspuha, kes see on. Klenski ta kindlasti pole, sest Klenski pole eriti osav pugeja, et ennast esimeseks rääkida. Oluline Europarlamendi valimiste puhul on see, millise euroopa partei täienduseks uued saadikud saavad. Euroopa Vasakpartei vastab minu nägemusele nii euroopa kui ka muus välispoliitikas 95%. Seal on inimesed, kes teavad, kuidas Euroopas poliitikat tehakse ja ega suurt ei määra, kes see konkreetne inimene Eestist neile täienduseks läheks, kasu oleks sellest niikuinii, sest 1 inimene ei suuda ega oska vanade kalade seltskonnas midagi untsu keerata, samas on iga hing fraktsiooni nimekirjas hinnaline.

Kuigi ma tean ka ühte, kes oskaks jamaga maha saada. Eesti parlamendis suutis ta kõigile tõestada, et temaga koostöö on võimatu ja seepärast oli ta ka üksik. Europarlamendis võib tal samasugune mõte tekkida ja siis poleks temast tõesti mingit kasu. Seega hääletaks mina kindlasti selle uue nimega Eesti Vasakpartei poolt, aga seda ühel tingimusel – kui seda ühte konkreetset inimest seal nimekirjas poleks. Juhul kui on, siis ma ilmselt valima ei lähe. Ehk ma natuke ikka valin isikute, õigemini, isiku järgi.

Mida neile valijatele soovitada, kellele Euroopa kommunistid ei sümpatiseeri? Valige Eestist neid parteisid, kes kuuluvad Euroopas teie mõtetega sobivatesse parteidesse. Valige neid eestimaalaseid, kes liiga palju ei räägi, sest ega meil ikka eriti välispoliitikast arusaavaid poliitikuid pole, kes Euroopasse parlamenti pensionile minna sooviks. Aga et milline euroopa partei teile sobib? Vot selle võiks ikka ise välja uurida, nii laisk ka üks kodanik olla ei saa.

