Põnev uudis Hiinast – bambuskangas

Punased sõstrad, mõeldud peamiselt mahla tegemiseksAusalt, poliitikast on siiber. Mõtlesin, et loen hoopis midagi elustiilide valdkonnast. Avasin Guardiani life and styli ja leidsin sealt artikli, millest ma üldse aru ei saanud: Pandering to the green consumer. Noh, keeleliselt sain aru küll, aga ma pole elu sees kuulnud, et on leiutatud mingi uus kangas, mida tehakse bambusest. Alguses ma arvasin, et nad peavad silmas mingeid põrandamatte vms, aga võta näpust.

Vahepala: Ma pean tunnistama, et kangapoed on mu nõrkuseks juba alates puberteedieast. Siis ei olnud ka mingit probleemi – ma teadsin kõikide aeg-ajalt saada olevate kangaste nimetusi jms. Mida aasta edasi, seda hullemaks on asi läinud. Otse mu kodu lähedal on Abakhani kangapood ja inimene, kes on ainult valmisriiete poes käinud, ei kujuta ette kuidas teda on petetud. Suurem osa poes müüdavatest valmisriietest on tehtud kõige odavamatest ja igavamatest kangastest. Kangapoes on müügil selliseid imeasju, mida ei oska unes ka näha. Minu õmblemisoskustega on tegelikult päris hästi. Aga ma olen kole laisk ja siis ma proovin alati kõige lihtsamalt läbi ajada ning seepärast on mul käkitud kangaste kogus ka päris suur. See nüüd vahepalaks.

Igatahes selgus mööda linke edasi minnes, et ongi olemas kangas, mida tehakse bambusest ja mis on antibakteriaalne, UV-kiirguse kindel, antistaatiline, pehme-pehme ja mida kõike veel. Muidugi on ka kohe kangateadlased, kes sellega üldse nõus pole ja väidavad, et näiteks UV-kiirgus ei mõju talle, kuna kangas laseb kiirguse hoopis läbi ning see maandub nahale.

Peale imekanga enda ülekiidetud omaduste eripärade, seondub veel kogu protsessiga nii poliitiline kui keskkonnaküsimus. Bambuseistandused, kus materjali kasvatatakse on peamiselt Hiinas. Emotsionaalne külg on see, et hiidpanda, kes on seal hävinud, kuna bambusega oli kehvasti, ei teagi, et nüüd on olemas hulgaliselt hiigelsuuri bambusekasvandusi. Kuna Hiinas on metsad ja maad suuremalt jaolt ära erastatud, siis puudub nende keskkonnasõbraliku kasutamise üle igasugune kontroll (ja keegi väidab, et Hiinas on kommunism!). Igatahes on Hiinas metsast kasulikum hoopis hulgaliselt bambuseistandusi pidada. Kuigi reklaamitakse, et bambusekanga tootmine on igavesti keskkonnasõbralik asi, on seal kasutuses hulk toredaid ja väga ohtlikke kemikale.

Nojah, võta nüüd kinni. Kõigepealt saan ma teada, et on olemas uus tore kangas ja siis kohe ka seda, et pole ta tore midagi.

Igatahes siia ka üks link, kus seda kangast müüakse ja kiidetakse: bamboofabricstore. Sealt saab 5 dollari eest kanganäidiseid ka. Selliseid poode leiab internetist mitmeid. Eesti keeles ei leidnud suurt midagi, peale päris klassikalise kõva bambuse ja isetegijas tegi keegi bambuskangast lapsele need püksid, kuhu võib sisse pissida.

