Gaasist ja Ansipist

KesklinnKui Ansip hakkab gaasile veel hinda juurde panema, siis tuleb tal arvestada tõsiasjaga, et sel juhul ma võtan küll midagi ette. Peaministri jutt siin: Ansip: vähendagem gaasi eelistamist.

Mul on gaasiküte ja soe vesi on gaasi peal. Pealegi elan ma üürikorteris, mis tähendab, et ma ei ehita siin midagi ümber, ehk Ansip saab minu käest raha kätte, mis tema eesmärk ilmselt ongi. Kes üldse tänapäeval gaasikütet kasutavad? Need, kelleni jõuab tsentraalne gaas. Need, kel vanasti oli oma ballooni peal gaasipliit, on need juba vähemalt 10 aastat tagasi elektripliidi vastu vahetanud. Tsentraalne gaas on peamiselt suurtes keskustes, kuhu see nõuka ajal veeti. Näiteks Tallinna kesklinnas. Tallinna kesklinnas ümberehituste tegemine ei ole just kerge ülesanne isegi siis kui pole tegemist üürikorteritega, sest ikkagi on tegemist kortermajadega, kus elab palju erinevaid perekondi. Võimalik, et on inimesi, kes on ka eramaju gaasiküttele ehitanud, aga mina selliseid variante ei tea. Tavaliselt ehitati uus maja ikka näiteks õliküttele, mis on puhas pidada ja lihtne kasutada.

Gaasikütte kasutamisel on muideks kesklinnas ka eelised. Näiteks pidavat olema keelatud kasutada kesklinnas tavalisi ahjusid, sest need eritavad suitsu, mis kesklinna jubedat õhku veel hullemaks teevad. Vanu just lõhkuma ei pea, aga uusi ehitada ei lubata. Gaasi põletamisel ei eraldu suurt midagi, seega hoiab see ka õhku puhtamana.

Kusjuures on Ansipi ajastus ka täiesti vale. Alles pool aastat tagasi gaasihind tõusis ja vähemalt meile tõusis see mingi 50% küll, igatahes läksid summad poole suuremaks, kuigi talv ju väga külm polnud. Seda hinda tõstis minu teada Eesti Gaas ilma, et Venemaa oleks hinda juurde küsinud. Siiani on Venemaa sel teemal meid väga imelikult hoidnud. Samas on hirm, et Venemaa järsku meile sama hinna paneb kui sakslastele, täiesti olemas ja selles hirmus pole ilmselt paar viimast aastat ühtegi gaasikütet lisandunud. Kuid olukorras, kus ma just olen rohkem maksma hakanud, ei tasu mu käest veel raha küsima tulla, see ajab mind vihaseks.

Kui Ansip kujutab ette, et ta võib selle asemel, et rikastelt ettevõtjatelt tulumaksu küsida, tavalisi korterites elavaid inimesi kottima hakata, siis ei lähe tal nii lihtsalt kui neil ettevõtjatel, kes oma tööliseid viimase aasta jooksul on niisama koondanud ja nood on saba jalge vahel oma 10 asja võtnud ja uut tööd otsima hakanud. Mina kavatsen protestida. Küll kesklinnas neid inimesi leidub, kes ennast Toompeale vedada viitsivad.

