Kuidas panna teisi mind armastama?

Suhtlemine kommi abilKäisin eile tuttava psühholoogi sünnipäeval. Külas käies meeldib mulle peremehe raamaturiiulit läbi kammida. Eelmisel aastal ma leidsin ta riiulist ühe raamatu, millest ma suutsin juba paari peatüki lugemisega endale jupiks ajaks mõtteainet anda. Eile üritasin seda sama raamatut leida, aga millegipärast ei leidnud. Võtsin siis hoopis ühe teise ja leidsin, et see on veelgi vajalikum või kasulikum. Ma ei teagi kuidas oleks õigem öelda.

Selle raamatu nimi on Suhtlemisoskused. (Muideks, raamatukoist seda saaks veel tellida ja 157 krooni nende teadmiste eest tasuvad päris ruttu tasa, ma arvan). Miks see raamat mulle muljet avaldas? Kui ma ütlen, et “hästi kirjutatud”, siis seda saab mitut moodi mõista. Mina mõtlesin seda raamatut lugedes mitmele olukorrale, kus neid teadmiseid praktiliselt kasutada saab. Üks neist on näiteks blogimine.

Suhtlemisoskuste arendamise all mõeldakse seal raamatus seda, kuidas suhelda nii, kuidas sulle endale on kõige kasulikum. “Kasu”, teadagi, on ka liiga lai mõiste. Esiteks õpetati seal ennast nii väljendama, et sinust saadaks õigesti aru. Ja ka vastupidine variant: kuidas mõista paremini teist poolt.

Ok, ma üritan siin ise ühe näite tuua. (Kahjuks mul pole seda raamatut, et sealt tuua. Seal olid väga head näited ja samuti hulk suhtlemisharjutusi). Toome tüüpilise blogimise situatsiooni. Ma kirjutan kokku mingi jutu ja siis keegi tuleb ja kommenteerib mu juttu nii, et see mind vihale ajab. Tolles raamatus on antud mulle vastus, MIKS see mind närvi ajab ja MIKS teine just nii kommenteeris. Samuti on seal ka antud lahendused, kuidas sellist suhtlemisel tekkivat konflikti lahendada. Vältimine, teadagi, on vaid vältimine, mitte lahendamine.

Kui feministe kaheks jaotada, siis ühed neist rõhuvad meeste ja naiste sarnasusele, teised erinevusele. Mina olen mõnes mõttes see teine. Tollest raamatust sain ma sellele veel lisateadmiseid. Seal oli kenasti punkthaaval ära toodud meeste suhtlemise põhimõtted ja naiste suhtlemise põhimõtted ja selle järgi ka soovitused kuidas suhelda vastasugupoolega edukalt. Eriti kehtib see näiteks töösituatsioonis (aga koduses ikka ka). Muidugi ei saa seda üks-ühele võtta, sest näiteks mulle on elu õpetanud väga edukalt kasutama meeste suhtlemisvõtteid. Kui sa oled meeste seltskonnas, siis on võimalik seal keegi olla, vaid nende käitumisreeglite järgi. Ehk kõige olulisem on hierarhia kindlaks määramine ja kõrgemal pulgal asetsejale on rohkem lubatud. Kuid selleks, et kõrgemat pulka hõivata, on vaja teada, mida mehed hindavad (ja see ei ole suured rinnad, need on pigem takistus). Naiste seltskonnas kehtivad hoopis teised reeglid, kuigi võivad kehtida ka meeste reeglid, kui neid peale sundida, sest naised on suhtlemises paidlikumad.

Võimalik, et kõikide inimeste salaunistus ei ole see, et ümbritsevad inimesed sind siiralt armastaks, austaks jne. Mulle küll meeldiks selline inimene olla. Igatahes arvan mina, et kui too raamat korralikult läbi lugeda ja endale selgeks teha, siis pärast seda saab elu ilus olema, sest sa suudad kõik suhtlemisolukorrad, nii tuttavate kui võõrastega inimestega, lahendada mõlemale kasulikul viisil. Ning mõlemale kasulik viis ei ole see, et sa oled suutnud teistele selgeks teha, et kõik on lollid ja ainult mina olen tark, osav ja ilus.

PS! Ma ei jõudnud seda raamatut endale kaanest kaaneni selgeks teha, seega, ma jätkuvalt teen suhtlemises vigu🙂

