Petukirjad postkastis

Postikasti potsatab aeg-ajalt ikka täiesti kohutavat rämpsposti. Hetk tagasi sain kirja firmalt Triopool.com. Kiri kirjutatud kenasti kiiksuga eesti keeles ja pakub mulle kui firmajuhile teenust, mille peale mul tõusid kohe nood karvad püsti, mida vihale reageeriv karvatõstja lihas liigutab.

Kiri ise selline:

Triopool-teenindussüsteem on firmade ja klientide omanduses olev teeninduskompleks. Triopool-firmana on Teil õigus märkida 100 tk. Triopool-fondi osakut (vt. Triopool.com leheküljelt: teenindussüsteem).Firmatunnust ( *** ) ja salasõna ( *** ) kasutades saatesiseneda Triopool.com-leheküljel oma Firma online:sse.Andmete kontrollimine ja täiendamine on võimalik firma online:s kohas “oma andmed”.Eelpool mainitud andmete õigsus loob põhja klientide teenindamisele.Kontaktisiku nimi ja e-maili aadress on samuti eriti olulised, et Triopool-teated jõuaksid õige isiku postkasti.

Mille pärast peaksin ma tahtma kellegi andmebaasis oma andmeid kohandada? Ma saan aru, et kui nad mulle minu enda neile müümise eest peale maksaksid, aga kirjast jääb mulje, et kõigepealt ma saan seda lahkelt tasuta teha ja mingi hetk küsivad nemad selle eest minu käest raha. Kirjas pole sõnagi sellest, mille pärast nad mingeid andmeid koguvad. Kodulehekülg näeb neil välja kole nagu, noh nagu mingi väga kole asi, mida saab vaid roppude sõnadega väljendada.

Vaatasin, siis kellele see kole kodulehekülg kuulub. Selgub, et tegemist on Soome firmaga Studiorum verkkopalvelut, mis asub külakeses Kivalakotikyla ja Lempaala vallas ja tegija poiss on seal Mikko Valjakka. Huvitav, miks ta kirjale oma nime alla ei kirjutanud? Küll ma juba tean selliseid Mikkosid? Petavad, tüübid. Tegelt peaks ma sellest Mikkost mingile ametile ette kandma, et nad poisile päitsed pähe paneks, enne kui eesti väikefirmade omanikud ennast talle maha parseldavad. Kuna aga hetkel asi veel väga hirmus ei paista, siis kirjutan lihtsalt siin, et ärge te Mikko kirjale reageerige. Või noh, sõimuga vastamine on lubatud. Äkki ehmub ära ja saab aru, et pole vaja siin miskit oma naabreid tõmmata, tulevad ja teevad veel elu keeruliseks.

PS! Foto tehtud väga kenas Soome linnas Porvoos.

