KAPO karvane käsi?

Metsade PrintsLeidsin Gerdi blogist testi, kus saab vaadata, et millise erakonna poolt oleks sobiv hääletada. Tegin viuh-viuh (eesti keeles) kõik 30 (või palju neid oligi) küsimust ära ja sain teada …. et KAPO on oma karvase käe Euroopa Parlamendi valimistesse pistnud. Või noh kui nii radikaalselt pole õige väljenduda, siis seda, et lehekülje http://www.euprofiler.eu/ vormistanud grupp seltsimehi on lambad.

Noh, eks vaadake ise. Siit saab vaadata millised erakonnad on neil mulle pakkuda. Kirjas kaheksa parteid. Ja nüüd vaatame täna Eesti valimiskomisjonis ära registreeritud kandidaate ja näeme 11 erakonda ja kuus üksikkandidaati.

Kuna minu huvi oli teada saada, kes selle jamaga maha on saanud, siis klikkisin igasugu naljakaid sõnu, mis seal lehel leidus. Muuseas ka sõna “kolofoon.” Selle all olidki inimeste nimed ja leidsin sellise nimekirja: Estonia Kristjan Vassil – Team leader, Mihkel Solvak, Kadri Lühiste, Piret Ehin, Rein Toomla. Toomlat ma tean, aga kes need teised on? Kuigi googeldamine on millegipärast viimastel nädalatel kuidagi vildakaks läinud, proovisin seda ikkagi. Kristjan Vassil on kirjutanud Tartu Ülikoolis eelmisel aastal bakatöö eesti e-valimistest. Rohkem ma otsida ei viitsinud. Mina valisin küll e-valimistel ja kindlasti ei valinud ma ühtegi neist nimetatud kaheksast erakonnast, seega oleks too poiss ju pidanud ikka rohkem erakondi kah teadma. Miks siis selline valik ja ei ühtegi selgitust?

Ok, tühja sellega, uuriks hoopis, mis loom see “kolofoon” on. Nagu ma arvasin, siis minu piibliloomade nimekirjas teda ei ole. Juu siis on saatanast!

Minu lemmik võõramaiste loomade tuvastamise süsteem andis sõnale “colophon” vasteks: kolofoon (trükkija v kirjastaja märgis). Ehk siis selline sõna ikka on piiblikirjas olemas? Nii need uued sõnad tekivad ja registreeritud kandidaadid kaovadki.

Jäävuse seadus: miski ei teki ega kao, vaid muudab oma ilmnemise vormi.
Täiendav kausaalsuse printsiip: miski ei muuda oma ilmnemise vormi ilma vastava mõjutuseta.

Jääb küsimus – kes mõjutas?

PS! Avastasin, et kui vastatud aken seal euroasjas kinni panna ja tulemusi ei salvesta, siis parteide nimekirja nägemiseks tuleb uuesti vastata. Tegelt ei soovita eriti ei salvestada ega vastata. Tühi ajaraiskamine🙂

