Fotojaht: lemmikmaja

LemmiktornMa pole ammu fotojahiga tegelenud, aga täna on nii hea teema. Muidugi on mul Tallinnas palju maju, mis tõeliselt meeldivad. Peamiselt küll vanemad majad, aga moodne arhitektuur meeldib mulle ka, kui tellija pole soovinud karpi, kus koonerdamine kaugele vastu karjub. Kõige vähem meeldivad mulle majad, mis on küll praegu projekteeritud ja ehitatud, aga tellija on unustanud ennast mingisse eelmisesse sajandisse ja teinud tänapäeval “vanaaegse” maja. Sellised inimesed võiksid usaldada arhitekti ja oma suu kinni hoida. Ega nad üldjuhul arhitekti ei võtagi, sest nende soovi suudab ära täita ka tipikas, kes ju õppis ehitust ja teab, kuidas maja püsti peaks seisma.

Suvalises linnas või ka külas meeldib mulle maju pildistada ja majade pilte on mul palju. Samas on nendega alati ka probleeme. Kord paistab päike valelt poolt või varjab teine hoone valguse ära, või ei saa maja üldse sealt pildistada, kust sooviks, sest ruumi pole. Ning veel see trikk, kus perspektiiv jätab majast sellise mulje, nagu kukuks ta kohe külili – sätid ühe külje enam-vähem, siis on teine viltu jne. Üldse on maast maja pildistamine ainult siis tulemuslik, kui tervet maja peale ei jäta. Hoopis parem on pildistamiseks valida teise maja aken või mõni muu kõrgem koht. Kuna kõrgemat kohta alati võtta pole, siis on pea kõik mu majade pildid käinud läbi fotosopi, kus majade küljed ja aknad “õigeks” saab venitada.Fotojahi logo

Antud fotol on tegemist minu tõelise lemmikuga. Kuna torni tipus on teadagi mis (ja kuna keegi äkki ei tea, mis, siis jätsin tipu pildist välja), siis tunnen ma tolle maja pärast ka pidevat hirmu: mis siis kui Liim otsustab ka seal tipus puhastustöö ära teha? Või keegi teine foobik?

Foto on päris palju suurendatud ja kropitud, et näha, mis torni tipus toimub. Silmaga ju nii hästi ei näe, siis aitab fotokas. Ka siin pildil pidin ma küljed sirgeks venitama, sest pilt on tehtud Lastekodu tänava kõnniteelt.

