Majanduses käib trügimine söögiküna ümber

Salaja pildistatud hetkTäna oli äripäevas artikkel (mida ma ülesse otsida ei viitsi), kus soovitati üle vaadata odavamad turundustrikid. Ehk vaadata, mida pakub internet, kui oma firma põhiteenuseid ja nime googeldada. Uudishimu mõttes tegingi seda. Uudishimu selle pärast, et ma usun internetilehe vajalikkusesse peamiselt kontekstis, kus see on osa üldisest turundusest ja reklaamist. Ehk koduleht töötab peamiselt siis, kui su firma juba on tuntud, või sa tegutsed mingil palju nõutud ja vähe pakutud alal. Aga mul pole plaanis reklaamikampaaniat teha.

Enda üllatuseks saingi ühe väga omapärase tulemuse. Tavaliselt annab suvalise väikefirma googeldamine rea igasuguseid infokatalooge. Neid on internetis lademes ja erinevad nad üksteisest vähe, kuna minu teada kopeerivad nad suuremate firmade andmeid. Nende suurte, kes aeg-ajalt helistavad ja küsivad, et ega ma nendega kohtingule ei tahaks tulla, või et kas ma neilt märksõnu osta ei taha.

Ma linki sellele järjekordsele kataloogile ei pane, aga ma ei tea millise nõksuga oli minu firmanime all kontaktandmeteks kellegi noormehe, kes töötab minu firmaga sarnasel teemal, kodune aadress ja telefon. Noormees elab sisuliselt Kapa-Kohilas. Kuna tema pärisnimi on ka tema fie nimi, siis googeldasin teda ka. Tavakodanike googeldamine annab üldjuhul vastuseks inimese facebooki konto, kus on tema foto ja tema mõnede sõprade nimed ja fotod (miks inimesed oma täisnimega niimoodi esinevad, on mulle kah mõistatuseks). Ok, noormehel polnud ju väga vigagi, aga ikka imelik, miks tema aadress minu firma nime all mingis imelikus kataloogis oli. Tegelt mul ükstaspuha. Internet on ju prahti täis.

Postituse aga otsustasin siis teha, kui sain ühe kummalise e-maili. Ega see e-mail polekski midagi erilist olnud, kui ta poleks kummalise kokkusattumusena tulnud. Nimelt tellisin ma ühelt tõlkebüroolt paar tõlget. Täna saatsid nad mulle e-mailiga arve ka. Arve tuli kell 10.15 ja 10.48 sain kirja mingilt meesterahvalt, kes küsis, et kas ma neilt tõlketeenust ei sooviks osta, et nad teevad kindlasti odavamalt kui teised. Kaasas oli ka hinnapakkumine, mis oli tsut odavam, kui see, mille ma tellisin. Vaatasin siis huviga järgi, et kes too pakkuja on. Kodulehel oli antud firmanimi. Firma põhitegevusalad on äriregistri järgi väga seinast seina. Võsul asuv ettevõtte tegeleb esimesena autode remontimisega, edasi tulevad nii transpordi kui puhke- ja ehituse-, metsatöötlemise- ning õmblusteenused. Teiste vahel on ka tõlketeenus. Firma juhatuse liikmed olid kaks meest, kes polnud kumbki sama mees, kes mulle kirja saatis. Saatsin selle kirja igaks juhuks tollele tõlkefirmale ka edasi, kellelt ma teenuse ostsin. Nad tänasid mind.

Vot siuksed lood siis täna. Käib küünarnukkidega trügimine, sest rokk paistab otsakorral olevat.

