Telefonimüük parteikontorist

Mulle helistas täna üks väga sümpaatne noormees. Väga viisakas ja ilusa häälega. Küsis, kas ma Toomas Vitsutit tean. Muidugi ma tean. Tunnistasin ausalt ülesse. Kui nüüd keegi arvab, et läks hulluks moosimiseks, siis te eksite. Ma ju ütlesin, et väga viisakas noormees oli. Ta küsis, et kas ma olen otsustanud kas ma hääletan partei või inimese poolt. Ma ütlesin, et partei poolt. Aga ma ei öelnud talle millise partei poolt. Ma hoopis kasutasin võimalust, et talle muret kurta.

Mul siuke mure, et ma vahetasin oma üürikorterit, aga rahvastikuregistrisse ma sellekohast teadet väga lihtsalt jätta ei saa. Rääkisin noormehele kurva häälega, et näe miuke probleem, mu valimisjaoskond on liiga kaugel ja kui ma poleks elektroonilist valimiskaarti tellinud, tuleks see paber valel aadressil. Alguses jooksis sümpaatsel noormehel korraks juhe kokku ja ta üritas mulle rääkida, et muidugi peab üürikorteri puhul olema omaniku nõusolek, et muidu inimesed ütleks igasuguseid aadresse. Ma saaks selle nõusoleku küll, aga ma ei viitsi seda asja niipidi ajada. Aga ma olen ju veenmisjõuga inimene, eksole. Selgitasin siis noormehele, et mul ükstaspuha, mis seal riiklikus registris on, aga postkast võib ju inimesel ükskõik kus olla. Noormees jäigi minuga nõusse ja väitis, et teeb sellekohase märkuse kuskile paberile. Vahva, ma sain oma väikest muret kurta!

Aga ma ei hääleta keskerakonna poolt. Ma isegi oleks võib-olla nende poolt hääletada tahtnud, aga mulle Toomas eriti ei meeldi ja ta on kesklinna nimekirjas esimene. Mulle tundub Toomas selline külm ja tundetu mees. Võimalik, et poliitik peabki selline olema, aga vot mulle ei meeldi. Täpselt samal põhjusel ei saa ma ka sotsdemmide poolt hääletada. Ma käisin viimati demol, kus protestiti pihli eelnõu vastu ja nüüd lähen ja hääletan kedagi, kes teda troonile on aidanud või lausa teda ennast vä? Mina hääletan kellegi poolt, kes on töötanud kapos, vaevalt küll. Tegelikult ei häiri mind eriti rahvaliidu jamad ja Tallinna kuluks ära ports rohelist poliitikat. Kohalikul tasandil pole rohelistel võimalik midagi ära rikkuda. Minu piirkonnas on neil aga täiesti mõttetu nimekiri. Ega nad ilmselt Tallinnas mingeid kohti ei saa ka, aga võib-olla ma peamiselt seepärast nende poolt hääletangi. Umbes nagu demokraatia eest: ka väiksematel tegijatel peab olema riigis mingigi toetus. Aga samas on rohelised ju riigikogus toetanud sedasama pihli eelnõud … jummel kui raske on elu. Päris mugav oli valimas käia kui sai iseennast valida. Aga telefonimüüja ei küsinudki, et kes mina olen.

