Valimismasin Postimehes

TrammVastasin ka postimehe valimismasina küsimustele ja sain, teadagi, keskerakonna. Aga kirjutan ma sellepärast, et seal oli hulk küsimusi, kus minu vastasevarianti ei olnud ja siis ma pidin vastama nii nagu ma ei mõtle.

Kurdan siis ükshaaval:
Mis takistab enim ühistranspordi laiemat kasutamist. Puudus vastus – see on liiga kallis, autoga on mugavam ja tihti ka odavam. Kehtib mitte ainult Tallinna ühistranspordis, vaid ka mujal. Üksinda autos sõita on jah kallim kui ühistranspordiga, aga kahekesi on juba sama ja kolmekesi jupi odavam. Rääkimata sellest, et on mugavam.

Mis aitaks kõige paremini edendada linnakodaniku tervist. Puudus vastus, et linn maksab spordikomplekside kasutamise kinni. See on nüüd küll jube kauge näide, aga tuttav Küproselt Nicosiast väitis, et neil on ujulate kasutamine linnaelanikele tasuta, sest see makstakse kinni.

Mida teha alkoholi- ja tubakatarbimise piiramiseks. Majanduse algõppes räägitakse, et alkoholi tarbimise vähendamiseks tuleb pakkuda asendustegevust. Näiteks: Rootsi õpetas oma rahvast kunagi viina asemel kohvi jooma. Eestis on alksipoliitika täiesti pees. Aktsiisi tõstetakse korraga kõigel ja sama pika puuga. Tavaliselt joon ma kas veini või õltsi, aga kuna veini hind on varsti igasugu solgi eest täiega laes, siis oleks varsti ilmselt kokkuhoidlikum viina juua. Tegelt ma oskaks vist ise kah veini (või isegi viina) teha, aga siuke vein ei maitse mulle. Need, kes aga viina joovad, lähevad ilmselt üle samakale vms. Tänapäeval ilmselt õpetatakse ka koolikeemias, kuidas viina teha. Jah, ma tean, et viina isetegemine on keelatud.

Loodetavasti ma rohkem kohalikest valimistest ei kirjuta, täitsa ära hakkab tüütama juba.

