Söögitegemisest. Retsept ka

Porgandipeenar on tillipeendra tagaKui uskuda metrixit, siis on Eesti kõige loetavam blogi nami-nami. Teadagi, millest seal blogis kirjutatakse – söögitegemisest ikka. Selle koha peal ajavad mu tuttavad ilmselt silmad suureks, sest ma olen hoolega vaeva näinud, et neile muljet jätta, nagu ma üldse süüa teha ei oskaks. Tegelikult ma muidugi oskan, sest igavesti raske oleks nii vanaks elada, kui kööki karta. Tegelikult on isegi vastupidi – ma üldse ei karda. Selle tulemusena valmistan ma rahulikult toite, mis ma ise käigu pealt välja mõtlen ja perele sisse üritan sööta. On juhtunud, et ma pean oma loomingu üksi ära sööma. Seda pole õnneks ammu juhtunud.

See sissejuhatuseks. Tegelikult oli täna lugu siuke, et telekast jooksis superstaar ja mina tegelesin samaaegselt oma blogi kaunistamisega. Vaatasin igasugu vidinaid, mida siia veel toppida saaks ja avastasin ühe akna, mis pakub vastavalt hooajale retsepte, mida erinevatest aedviljadest kokata saab. Aken on mul nüüd vasakul ribal all. Kuna see on USA kohta ja mõeldud ameeriklastele, siis päris kõike üksühele sealt teha ei õnnestu. Pealegi on kõik inglise keeles. Kuna ma oma ema näitel tean, et kokkamise leheküljed on tõesti internetis popid, aga mu ema inglise kokaraamatust ilmselt muffigi teha ei oskaks, siis panengi siia ühe retsepti, mille sealt leidsin. Teinud ma seda pole, aga tundub huvitav. Kes ära teeb, võiks linkida.

Tegemist on porganditoiduga, mis vastavalt retseptile tehtuna, peaks korraliku juudi toidulauda rõõmustama. Meie teeme Eesti moodi. Meenutab muffinit.

Sul on vaja:
1 / 3 tassi soolata margariini, mille sa pead ära sulatama ja jahutama, lisaks veel margariini õlitamise tarbeks
Porgandeid, mis koorituna ja kuubikuteks lõigatuna täidaks viis klaasi
1/4 tassi nisujahu
1/4 tassi kartulitärklist
1/2 teelusikat soola
3 suurt muna
1/4 tassi suhkrut
1 tl peenelt riivitud värsket apelsinikoort (väidetakse, et meie poest ostetud apelsin ei kõlbavat, aga ega see 1 teelusikatäis ei tapa ka)
1/4 tl vaniliini

Kõigepealt veendu, et sul on kodus see muffinite tegemise plaat (mis mul on). Porgandeid võiks küll kõigil kodus olla. Lõika porgandid tükkideks ja keeda neid soolvees 20 minti. Kalla vesi ära ja püreesta (kui masinat pole, siis kahvliga).

Pane kaussi jahu, kartulitärklis ja sool ja sega need omavahel korralikult.

Nüüd võta munarebud, suhkur, apelsinikoor ja vanilje ja mikserda seda nii kaua kuni segu on paks ja hele (3 mintsi). Sega sinna juurde kõigepealt jahumöks ja pärast jahtunud porgandimöks ja lõpuks sulatatud margariin ja sega kogu asja kuni kõik on täiesti segamini. (Samal ajal passi peale, et köök väga segamini ei läheks).

Kuna munavalged jäid üle, siis vahusta need täiesti kõvaks. Nüüd hakka seda vaikselt põhilise segu sisse segama. Ja ongi taignavärk valmis!

Vahepeal oled sa ju ahju sooja pannud? Ja oma muffiniplaadi ette valmistanud? Muideks, ma ei arva, et seda väga margariiniga määrima peaks, aga määri, kui pruuniservne asi maitseb. Igatahes tuleb see taignavärk panni aukudesse orgunnida ja retseptis soovitab panni kord vastu lauda lüüa, et taigna vahele õhku ei jääks. Siis pistad panni 350°F ahju, küpsetad seal umbes 40 mintsi (võid vahepeal tikuga torkimise katset teha) ja sööd soojalt ja isuga.

Appi, mul tuligi isu. Homme teen!

