Andmete pärimise kohta

Aeg-ajalt käin ja lappan internetis portaali eesti.ee. seal on igasuguseid põnevaid andmeid. Seda, et ma oma elukoha muutust ei saa seal teha, kuigi seadus käsib, ma olen juba siin kurtnud. Rahvastikuregistri seaduses on kirjas § 40 punkt 6 Kui isik ei ole elukohateates märgitud eluruumi omanik, lisab ta elukohateatele eluruumi kasutamise õigust tõendava dokumendi koopia või eluruumi omaniku loa elukohateates nimetatud elukoha andmete kandmiseks rahvastikuregistrisse. Mina aga arvan, et pole rahvastikuregistri asi minu üürilepinguga tutvuda. Kusjuures ma ei saa ennast ka eelmisest elukohast välja kirjutada, sest siukest kohta pole üldse kuskil portaalis olemas. Ainult omanik saab võõraid välja lüüa. Endine üürileandja pole aga seda teinud. See-selleks.

Täna vaatasin aga seda kohta, kus on kirjas, et kes minu andmeid on vaadanud. Seal on kenasti alates 2005 aastast kirjas, kuidas ma ise oma andmeid olen vaadanud. Kui ma seal viimati käisin (selle aasta septembris, ma olen vist friik), oli seal ka see kirjas, et üks notar käis mu andmeid mõni aeg tagasi vaatamas. Kuna ma selle notari juures enda andmeid ühe tehinguga seoses kinnitamas käisin, siis oli vist loomulik, et ta neid sealt vaatas. Täna aga seda notari rida enam seal polnud. Vot see üllatas mind küll. Miks see rida järsku kadunud oli? Ja kes neid sealt ära koristab? Ma saan aru, et kui kogu ajalugu oleks läinud, sest kes seda pikka andmebaasi ikka haldama peaks, aga minu vaatamised olid ju kirjas. Kuulge teie seal eesti.ees, ärge tehke nii! Mul tekivad kõhklused ja kahtlused, et keegi nokerdab nende andmete vaatamisega seal. Tekib tahtmine luua olukord, et seal polekski mingeid minu andmeid.

