Eestimaalased on rõõmsameelsemad kui venemaalased

Sügis HirvepargisIlus pealkiri, eksole? Ja kõik, muideks, tänu minu päikeselisele isikule. Aga kui nüüd algusest alata, siis käisin pühapäeva õhtul Tallinna kesklinnas kohtumas Eestisse jõudnud rahu- ja vägivallatuse marsi grupi liikmetega. Kogu see marss algas oktoobri alguses Uus-Meremaalt ja jõudis pühapäeva õhtul seitsme paiku Peterburgist bussiga Tallinna. Mina käisin nendega mitteametlikul kohtumisel, mis toimus ühes kesklinna pubis.

Kuna ma kõige paremini räägin võõrkeeltest inglise keelt, siis sattusin istuma laua sinna otsa, kus istus üks naine Uus-Meremaalt ja temaga ma põhiliselt lobisesingi. Too pealkirjalause on tema suust pärit. Venemaal veetsid nad päris mitu päeva ja ta arvas, et venelased on tõsised. Et inimesed käivad tänaval ringi tõsiste nägudega. Ta arvas, et eestlased paistavad ikka hoopis rõõmsameelsemad. Kuna nad olid just hotelli jõudnud ja ilmselt suhelnud retseptsioonis ja ettekandjaga, siis võib öelda, et too rõõmsameelsuse näitaja omistati eestlastele tänu minule. Iseenesest meeldiks mulle küll, kui välismaalased minu järgi arvakski, et sellised me siin oleme, sest enda arvates olen ma päris tupsu näidis, et ühest rahvakillust head muljet jätta😉 Aga see selleks.

Millest me rääkisime? Eks igasugu tava tšitt-tšatti. Pikemalt tuli juttu eee … potipõllumajandusest. Joanita rääkis, et tema tegeleb Uus-Meremaal sellega, et selgitada inimestele, kuidas ise endale vajaminevaid köögivilju kasvatada. Ma rääkisin, et Eestis on potipõllundus seoses masuga jälle nn. moodi läinud. Natuke üritasin talle ka selgitada, et mis asjad olid kolhoosid, aga see oli päris keeruline selgitada. Ilmast rääkisime ka. Uus-Meremaa suvi pidi umbes samade soojakraadidega olema kui meil, aga talvel neil alla +4 ei lähe. Kuna mulle ei löönud esimese pauguga maakaart ette, siis ei taibanud ma küsida, et millisest saare otsast ta räägib, kuna ilmselt võivad seal eri otstes erinevad olud olla. Igatahes oli ta imestunud, et meil talvel rohi roheline ei ole. Ma siis selgitasin, et meil võib miinus 20 ka olla ja see rohule üldse ei meeldi.

Ja siis oli juttu, et Uus-Meremaal süüakse ka õhtust umbes kuue paiku, mitte nagu Vahemeremaades üheksa-kümme. Ja et teda ei ehmata idee, et õhtusöögi kõrvale võiks piima juua. Keefirist polnud ta loomulikult midagi kuulnud. Aga nemad joovad toidu kõrvale veini. Onju, mul on õigesti meeles, et Eestis müüakse Uus-Meremaa veine ka?

Huvitav, mis tuleb suvalisele inimesele meelde, kui talle “Uus-Meremaa” öelda? Ma ei ole mingi eriline Sõrmuste Isanda fänn (aga meil peres 1 on), aga mulle meenus just see film ja ka need dokud, mis DVD lõpus on ja kus räägitakse, et kuidas seda tehti. Igatahes mainisin ma oma “teadmise” ära. Loodetavasti jättis see minust (ja eestlastest) hea mulje. Pole ju eestlasele midagi olulisemat kui välismaalastele mulje jätmine. Ma pole erand.

Siis küsis ta veel, et kas see on õige, et Venemaal juhtus nii, et kõigepealt oli Gorbatšov ja temaga tuli Venemaale demokraatia ja siis tuli Jeltsin ja alates sealt kadus kogu demokraatia ära. Ega ma ei imesta, et tal selline arvamus on. Moskvas käisid nad Gorbatšovi mingis seltsis. Kreisi muidugi, et seal nii räägiti, aga kui tuletada meelde kõiki neid naljavideosid, mida välismaa meedias Jeltsini kohta leida võib, ega siis eriti imestada polegi. Aa kuidas oleks keegi teine eestlane sellele küsimusele vastanud? Kuna mul pole plaanis siin eriti pikka juttu jätkata, siis jäägu minu vastus saladuseks. Vot siuke pühapa õhtu siis.

