Fotojaht: portree

Ma pole ammu fotojahtimisega tegelenud, aga kuna ma täna olen kahtlaselt palju pildistamisele mõelnud, siis otsustasin osaleda. Silmas pidasin peamiselt omakasu. Uba selles, et täna tuli skaibis juttu vanadest piltidest ja ma kahjatsesin, et mul puuduvad 80ndate lõpust 90ndate algusest pildid. Siis mulle meenus, et mul on tegelikult küll fotosid tollest eluperioodist, aga nad on slaididel.

Slaididele pildistamine on tol ajal väga popp: lihtne võimalus värvilisi pilte teha. Sinnamaani tegin ma mustvalgeid pilte, mida ka ise ilmutasin. Slaidifilmi viisid fotofirmasse, kes selle ära ilmutas. Mäletan, et olin Pärnu maantee keldrikorrusel asuva ubriku pidev külaline. Seal sai mustvalgeid filme ka ilmutada, sest ise nende kerimine pimeduses mustakarbi sisse, oli igavene nöök. Slaidid aga lõikasid tükkideks ja panid raamidesse. Pilte vaadata saab ainult spetsmasinaga. Kuna aga slaidide vaatamine on pisut tülikas ja mul näiteks on siuke masin, mis veel jubekuumaks ka läheb, siis seisavadki nad kapi otsas kastis. Ma olin isegi ära unustanud, mis mul seal kõik on. Fotojahi logo

Täna siis vaatasin üle ja pildistasin digifotokaga mõningaid üle. Kuna laiskvorst ei viitsinud statiivi ka kasutada, siis kvaliteet on pehmelt öeldes “täitsa pees”. Selle fotojahi postituse ma tahtsingi teha, et küsida: ega kellelgi pole slaidiskännerit mulle natukeseks ajaks laenata?

Aga esimene pilt, mille ma siia panin, on vist küll autoportree, nagu jahi teema oli. Ilmselt umbes aastast 1990. Eriliselt kehva kvaliteediga. Teine pole kindlasti autoportree, aga portree on. Eriimelik, muarust. Mul oli tolle aja mõistes ka eriline seebikarp fotokas. Seebikarbil tuli siiski ise avasid ja säri kruttida.

Et kas siis kellelgi on tuttavat (ja laenutatavat) slaidiskännerit?

Teised fotojahtijad siin.

12 thoughts on “Fotojaht: portree

  1. tiiauspaikka 12. detsember 2009, 21:05

    igavesti tore lähenemine seekordsel jahil.

    Like

  2. Tatsutahime 12. detsember 2009, 21:29

    See teine pilt on ikka jubelahe🙂 Vàga hea kompa, eelkòige ning teemalahendus!

    Like

  3. Köögikata 12. detsember 2009, 22:44

    Lahe jah!

    Like

  4. kajaphotos 13. detsember 2009, 00:54

    väga head pildid. super🙂

    Like

  5. killuke 13. detsember 2009, 01:05

    vahva lahendus🙂

    Like

  6. Larko 13. detsember 2009, 04:11

    Oled vaieldamatult nostalgiapreemia laureaat! Ja tore üle hulga aja Sind jahil näha.

    Like

  7. Helja 13. detsember 2009, 10:04

    Erikoinen lähestymistapa aiheeseen, mutta erittäin onnistunut myöskin🙂

    Like

  8. Helja 13. detsember 2009, 10:06

    Mielenkiitoinen tapa lähestyä teemaa.

    Like

  9. Helve 13. detsember 2009, 17:09

    slaidiskänner kuluks mullegi ära. kuid vaadates Sinu pildistatud slaide, mõtlen, et niiviisi, üles pildistatult, on nad veel vahvamad.tänud idee eest!

    Like

  10. Manjana 13. detsember 2009, 22:11

    fotojaht on positiivne üritus! nii palju nii positiivseid komme🙂

    Like

  11. Manjana 13. detsember 2009, 22:15

    helve. mul oli kollane sein, kust ma pildistasin pealegi on mul kehv projektor. kolmandaks oli mul slaididetegemisel fotokas, mis tegi poole väiksemaid slaide. mul olid mingid slaidid, mis olid suuremad, neist jäid päris korralikud fotod. ehk kui kasutada kõiki korralikke vahendeid, peaks saama jupi parema tulemuse.

    Like

  12. vx 14. detsember 2009, 08:12

    Huvitav lähenemine jah. Mul polnud enam meeleski, et ka meil peaks maal kusagil kapi otsas mingi kastitäis slaide olma…vist. Kui pole juba ära visatud, sest vaadata neid enam nagunii millegiga ei saa (vähemalt nii ma arvasin).

    Like

Kommenteerimine on suletud.

