Perearstidest ja seagripist

Kõigepealt ma muidugi pean ära manima, et ma olen Polkovniku Lesk, mis tähendab, et minu arvates ei tea arstid midagi. Aga postituse kirjutan, kuna ma lõpuks võtsin kätte ja helistasin lastepolikliinikusse. Ma olen eriti imelik ema ka, ma nimelt ei mäletanud enam, kes mu lapse perearst on. Juba see lause kõlab nii imelikult, kuigi on ametlikult korrektne.

Enda ja mehe perearsti ma tean, sest selle saime eelmise elukoha järgi ja teda on meil aegajalt vaja läinud. Paaril viimasel korral olen ma küll ainult sinna registratuuri helistanud ja küsinud, kas ma seljatableti retsept saaksin. Liigselt emotsionaalne oleks väita, et ma vihkan oma perearsti, aga endale küll tundub, et nii ongi. No kuidas ma saaksin arsti mitte vihata, kui ta teatas mu haige selja peale kõigepealt, et nii noorel inimesel ei tohiks selg haige ollagi ja kui röngtenipildilt selgus, et on ikka küll, siis teatas, et selle haiguse raviks polegi lahendust, et tollega vaevelgu ma kuni suren. Aga tableti nime sain teada ja taastusravi saatekirja, mis mu selja korda tegi, hoopis seljaarstilt, kelle juurde ma peale aasta järjest valutavat selga talunu murega läksin.

Lapse perearst tuli talle ka tolle korralduse järgi, mis vanasti oli – lastepolikliinikust. Minu üllatuseks tehti peale perearstireformi lastearstidest perearstid ja nüüd käivad lastepolikliinikus asuvate perearstide juures ka näiteks pensionärid. Kuna ma niikuinii arvan, et arstid ei tea midagi, siis veel vähem usun, et üks arst teaks korraga nii pediaatriast, vanurite haigustest ja sinna otsa veel muid erivärke. Minu perearst ei oskanud isegi kuskile suunata, tolle seljaarsti pidin ma ise leidma. Või ta ei tahtnud suunata, sest see mõjub ta rahakotile? Mida iganes, igatahes hoidun ma arstidest, kui see on võimalik.

Täna aga helistasin lastepolikliinikusse. Too perearsti nimi, mida registratuur pakkus, tuli isegi tuttav ette. Meenus ka asukoht ja eriti teravalt meenusid järjekorras istuvad pensonärid. Lastepolikliinikus. Oeh. Ok, helistasin siis lapse perearstile ja rääkisin, et lapse koolis on mitmel seagripp ja kui mu lapsel on 37,2 palavik, et mida ma siis peaks tegema. Tema ütleb, et tulgu ma nende juurde.
 – Meil on kolmapäevaks aega pakkuda.
– Äkki mu lapsel on seagirpp. Kas Teile meeldib, kui keegi seagiripiga teil ukse taga aega veedab?
– No ega me teie jaoks ei saa eraldi vastuvõttu korraldada.
– Aga Te koju ei tule?
– Kodus ei saa ju mingeid teste teha.
– Seagripi testi siis teete?
– Teeme kui maksate. Seagripi test maksab 1100 krooni

Maksan ma jee mingi testi eest tonni, kui need arstid selle tulemusega niikuinii miskit pihta ei oska hakata peale statistikasse edastamise! Kuidas nad üldse seda seagripi asja siis kindlaks teevad, kui see nii ränka raha maksab ja sama hind on ka lastele, kelle koolis on seagripp? Igasuguse vaktsineerimisega on meie riik juba ammu hiljaks jäänud. Lapsed pidid vaktsiini ju tasuta saama, eksole. Aga need lapsed, kes juba on haiged? Nendele pole ette nähtud mingeid kindlaks tegemise vahendeid. Kolmapäevaks tal ilmselt enam üldse palavikku pole. Vähe usutav, et keegi 37,2 palavikuga pildi ka taskusse paneks. Ega ma ei arvagi, et see seagripp mingi eriline haigus oleks, või tavalisest gripist erineks. Aga milleks on vaja perearsti, kelle ainuke eesmärk on kõik nakkushaiged ühte ruumi koguda?! Krt seda teab, mis põnevaid nakkusi sealt veel on võimalik hankida!

PS! Mulle ei meenu lapse kooliajast sügist, kus pool klassi oleks kuu aega järjest kodus haige olnud. Nõme!

13 thoughts on “Perearstidest ja seagripist

  1. Kaur 14. detsember 2009, 13:33

    Sul on endal ja lapsel erinevad perearstid? Miks ometigi?

    Like

  2. Manjana 14. detsember 2009, 13:54

    nii on jäänud. pealegi asuvad nad mõlemad meil kodunt kole kaugel. ilmselt peaks mingi hetk kätte võtma ja mõne kodulähedase ja ühise leidma. vaevalt, et hullemat leiab, kui hetkel nood on.

    Like

  3. kati 14. detsember 2009, 17:41

    oeh, mul näikse olevat perearstiga ikka vedanud. ei saa öelda, et oleksin seal palju käinud, kokku mingi nelja erineva hädaga kuue aasta jooskul või umbes nii. pole nagu väga vaja olnud. aga adekvaatset abi olen küll saanud.ses mõttes julgeks sulle Nõmme Meditiimi soovitada küll, aga see on sust ka sitaks kaugel, paraku.a seaka test on tasuline vist igal pool seepärast, et perearstid ei tohi seda oma eelarvest teha. ja kuna nii ehk naa ei tohi, siis pole muidugi vahet, kas laps või täiskasvanu, test ise maksab ikka nii palju kui maksab.

    Like

  4. Anonymous 14. detsember 2009, 17:49

    Su lapse perearst käitus täiesti õigesti. Kui sa lehti loeksid, siis teaksid, mida gripiga teha või mitte teha.Kuna seagripp on trendihaigus, siis selle määramine maksabki 1000 kr. Ravimise mõttes ei anna see teadmine, mis gripp sul on, midagi juurde. Miks peavad kaaskodanikud sinu edevuse kinni maksma?

    Like

  5. Manjana 14. detsember 2009, 18:46

    arsti juures testide tegemine on edevus! kui lapse isa poleks pinda käinud, poleks ma ka arstile helistanud. anonüümik, sul on mingi probleem edevusega ja seepärast ei raatsigi oma nime halvustavale kommentaarile juurde kirjutada. mine ja häbene nurgas, sa sapine elukas! sinu haigus on ilmselt parandamatu.

    Like

  6. Manjana 14. detsember 2009, 18:49

    kati, aitähh :)hariduse tänaval on hunnik perearste, kui keegi sealt mõnda soovitaks, oleks abiks.

    Like

  7. Terje 14. detsember 2009, 20:33

    Mõnes mõttes anonüümsega nõus, gripp on tõesti gripp. Ja ravida tuleb ka. NIng võibki mööda minna. aga ei pruugi ju ning tüsistused on kah kkiiremad kui muidu.aga mitte sellest polnud ju jutt, et ravida ei tahaks. Tahaks ka teada, kasvõi seepärast et kui see paljuoodatud vaktsiin siis jõuab – et kas mul seda siis vaja läheb, või raban mõne rohkem vajaja eest viimase ampulli.Meie perearst tuli ikka koju küll, aga testi ma lõpuks isegi enam ei küsinud, et kas saaks või teeks

    Like

  8. Manjana 14. detsember 2009, 20:52

    kui keegi sai sellest blogi postitusest aru, et ma tahan arsti juurde minna või, et ma tahan ükskõik millist testi ükskõik millise arsti juures teha, kas tasuta või tasuliselt, siis ta sai postitusest valesti aru. selle trükitud dialoogi mõte oli: Arst ei tahtnud kodu tulla ja tema arust on normaalne, et lastepolikliinikus käivad ringi nakkushaiged inimesed. palju õnne teile, kes te oma seni veel tervete beebidega seal majas kohustuslikus korras või näiteks basseinis ujumas, käite. kuid ma hea meelega vahetaks perearsti kodule lähemale, et haiguslehtede kirjutamine lihtsam oleks.

    Like

  9. kukupai 15. detsember 2009, 00:23

    Minul tütar põdes täiesti ametlikult seagripi ära, täna tuli testivastus. Ei küsitud tema käest mingit raha selle eest (aga ta riskigrupp kah). Õnneks oli ebatüüpiline vorm, ilma kõrge palaviku, nohu, köhata.Kui Sa nii kaugel ei elaks, võiksin meie arsti soovitada, Favorek on firma. Tema teeb küll koduvisiite kui vaja.

    Like

  10. Manjana 15. detsember 2009, 00:28

    aitäh, kukupai. aga millega sinu arst seda ilma kõrge palaviku, nohu ja köhata grippi ravis?

    Like

  11. Anonymous 15. detsember 2009, 05:22

    vaga huvitav, aitah

    Like

  12. bunsen_lamp 15. detsember 2009, 07:01

    Mida anonüümne sapine elukas ilmselt silmas pidas (ent ei suutnud end piisavalt peenetundeliselt arusaadavaks teha) oli see, et kuna seagripi ja tavalise gripi ravi on praktiliselt sama, siis ei peeta otstarbekaks suunata nappe resursse kalliste ja asjatute testide tegemisele – iseäranis nüüd, kus seagripp ei ole enam selline haruldane tõbi mille kandjad peab ühiskonnast isoleerima.

    Like

  13. Manjana 15. detsember 2009, 20:46

    Anonüümne. Ma ei avalda su kommentaari. Sinu kommentaaris oli lause: "Palun loe enda poolt kirjutatud dialoog veel kord mõttega läbi." Usu, ma ise kirjutasin selle dialoogi ja ma tean, mida ma mõtlesin. Ausõna tean🙂 Ilmselt tõesti ei tasu isiklikest asjadest kirjutada. Niikuinii ma kõike kirja panna ei taha ja poolikutest mõtetest saavad võõrad inimesed valesti aru. Ühiskondlike probleemidega on lihtsam, kuna nende mõistmiseks on rida teooriaid jms. Psühholoogia jms on hoopis vähem "raamides".

    Like

Kommenteerimine on suletud.

