Kas kedagi huvitab raamatupidamise aastaaruanne?

Lugesin blogtrri topis asuva Tiia postituse raamatupidamise aastaaruande koolitusest ja mõtlesin jälle oma tavapärast mõtet: millised inimesed sellistele koolitustele lähevad. Jube ülbe küsimus? On jah. Mu audiitor ja paljud teised raamatupidamisega tegelevad inimesed arvavad, et koolitused on abiks. Aga ma juhuslikult tean, et see uus aastaaruannete värk internetis ei ole veel valmis. Mida nad siis koolitavad, kui see veel valmis pole? Ei usu mind? Aga loe siit: “jaanuarikuu jooksul me alles täiustame seda vormi ja võib täiendusi esitada.

Muidugi võib iga lugeda oskav ja internetti mittekartev inimene ka praegu vaadata kuidas nende asjade sisestamine käima hakkab. Korralik piltidega õpetus on siin.

Aeg-ajalt tundub, et koolitusi tehakse inimestele, kellele meeldib aeg-ajalt kooli moodi klassiruumis kedagi kuulata ja lihtsalt tavapärasest õhkkonnast välja saada. Ühelt lehelt lugesin (see Tiia viidatud leht hetkel ei avanenud), et koolitus kestab terve päeva ja maksab üle kahe tuhande krooni. Kui firma selle kinni maksab, siis on muidugi tore, et süüa saab, aga terve päev kulub ju igasuguste juttude, mis 2/3 on üldjuhul superigavad, kuulamisele. Ma siis mõtlesin, et äkki on tõesti selliseid inimesi, kes peavad sel aastal aastaaruannet internetti sisestama ja kardavad, et nüüd läheb kõik viltu, sest paberil oli ikka palju turvalisem. Et kui kellelgi on selline mure, siis ma võin pakkuda talle teenust, et ma sisestan ise ta valmis aruande internetti ja ta vaatab seda pealt ning tunneb end nagu ta ise sisestaks, aga viltu ei lähe midagi. Ma võin seda näiteks 500 krooni eest teha (arve võin ka kenasti paberil esitada). Ühelgi kursusel sellist teenust ei pakuta ja ma kahtlen, et internetti kartval raamatupidajal sellisest kursusest üldse kasu on. Ma olen igasuguseid majandusaruandeid internetti juba üle 10 aasta sisestanud ja raamatupidamist olen nii kaua teinud, et ei julge öeldagi.

Kui kellelgi lihtsalt oleks vaja raamatupidamise aastaaruannet FIEle või väikefirmale teha, siis seda oleks kah hetkel suht viimane aeg kokku leppida. Siin sõltub hind sellest, kui palju pabereid tuleb ja kui palju neid on juba omavahel kokku arvutatud.

Ehk: pakun raamatupidamise teenust. Tähtajad lühikesed, teenus sõbralik🙂

PS! Sorry reklaampostituse pärast, aga mulle tundus, et ma võiksin pisut rohkem raha eest tööd teha. (Jäta oma soov ja kontakt kommentaariumisse, ma loen läbi, võtan ühendust ja kommi ei avalikusta)

Tagged:

