Tegin ise jogurtit

Käisime nädalavahetusel maal. Peale meeletu söömise on mu maaloleku üheks traditsiooniliseks tegevuseks naisteajakirjade lugemine. Nii ma leidsingi sealt jutu, kuidas ise kodus jogurtit teha. Tegelikult oli seal muidugi pooletonnine masin, mis selle jogurti ise ära teeb. Mees teatas, et tema küll sellist ei osta. Mul oli aga hammas juba verel.

Mis on parim alternatiiv raha kulutamisele? Eks ikka internetist odavamate lahenduste otsimine. Muidugi sain ma ka kohe täiusliku vastuse, mis maksis kõvasti alla poole tonni. Sille toidublogis oli kenasti kirjas kuidas ilma masinata ise jogurtit tehakse. Kablutasingi kiirelt poodi ja ostsin selle plastkaanega nõu, naturaalse jogurti ja igaks juhuks ka sõela, et kui mul tekib veel huvi toorjuustu ja kohupiima vms teha. Sellist kraadi, millega piima soojust saaks mõõta, ei olnud. Titemammadele mõeldud lapse vannivee soojusemõõtjad olid viguritega kolesuured mänguasjad, mis piima sisse uputamiseks ei sobinud.

Nojah, ma siis kujutasin ette, et eks ma näpuga mõõdan selle soojuse välja, aga mure jäi hinge. Keetsin piima vist liiga kuumaks. Nii ma siis käisingi oma radika peal olevat potti muutkui kontrollimas, et kas on midagi juhtunud. Ei olnud. (Ju mu bakteripoisid panid liigses kuumuses kõrvad pea alla).

Järgmine kord ma sellist tegemist õhtul enam ette ei võta! Aga mul läks hommikul vara korraks uni ära ja esimene asi, mis meenus, oli jogurtipott. Kobistasin kööki ja ega ma aru ei saanud millises seisus jogurt on, aga igatahes ei tohtinud ta enam valmimisega tegeleda. Tõstsin poti külmkappi ja läksin magama.

Ega ma hommikul ka potti kontrollida väga ei tahtnud. Lõunaks ikka võtsin julguse kokku ja vaatasin üle. Jess, täiesti priima lögin! Ei ole ei liiga hapu ega liiga vedel, ega muid vigu! Maalt tõin igasuguseid moose ka. Maasika-rabarberimoosiga tuli jummala hea!

Miks ma seda jogurtit üldse ise teha tahtsin? Esiteks häiris mind, et poe jogurtivalik on ära tüüdanud ja teiseks on nad hullult kallid võrreldes tavalise piimaga. No ja siis ma veel ei tea, mida nad sinna sisse panevad. Nüüd sain kõik kontrolli alla ja poest peab ainult piima ostma😀

2 thoughts on “Tegin ise jogurtit

  1. naine 3. mai 2010, 14:58

    Andsid veidi julgust seda jogurtit ka ise proovida teha. Ma olen hakanud ise müslit tegema ja kogu suguvõsa ja sõbrannad ja kolleegid selle usku pööranud. Omatehtud jogurt ja müsli kokku oleks peaaegu et ideaalne…

    Like

  2. sirje 3. mai 2010, 15:10

    laps igatahes kiitis. kuigi ma täpselt ei tea, kas “samahea kui poe oma” ikka on kiitus🙂

    Like

Kommenteerimine on suletud.

