Minust on saanud Tõeline Naine

Tänane õhtupoolik oli väga positiivne. Kõigepealt vaatasin üksinda jalgapalli. Eesti mängis Soomega. Sõpruskohtumine. Ja Eesti võitis 2:0. Ega ma tervet mängu vaadata ei viitsinud. Viimased 20 minutit vaatasin. Ega ma rohkem poleks suutnud ka. Täiesti arusaamatul põhjusel olin terve vaatamise aja ülierutunud. Ma olen ikka varem ka jalkat vaadanud: nii pisikeste tüdrukute harjutamist kui suurte meeste MMi, aga nii pole varem olnud. Ma nii tahtsin, et Eesti võidaks.

Nojah, ja siis jõin õlut. Jälle üksi, sest mees mängib lauamänge ja laps arvutimänge. Kui ma õlu olin ära joonud, tuli mulle väga hea mõte. Nimelt läks mul viimane jogurtitegu tsutike aia taha. Tollest esimesest jogurtiteost kuni siiani olen endatehtud jogurtist elatunud. Kogu aeg on kõik hästi olnud, aga seekord tundus konsistens imelik ja tsutike nagu hapukas oli ka. Otsustasin, et tarbin selle ikkagi ära, aga uueks teoks ostan poest uue jogurti. Näiteks Gefiluse oma. Eelmine oli mingi mulle tundmatu bakter, aga teha ise jogritit juuretisega, mida pidevalt telekas kiidetakse kui meie teadlase suursaavutust – see on nagu oleks kohe ise osa sellest põnevast katsest.

Nojah, ühesõnaga oli mul külmkapis imelik jogurt ja ma otsustasin, et nüüd proovin Sille toidublogi õpetuse kuidas kohupiima teha, ka ära. Mõõta mulle ei meeldi. Ma teen alati süüa “tunde järgi”. No seal blogis oli kirjas, et jogurtit on vähem kui piima. Nii ma siis tegingi. Tegelikult olin ma juba ammu kahtlustanud, et tilgastanud piim on tegelikult delikatess. Nüüd siis võin täielikus teaduslikult tõestatud katsemeetodil väita, et kui piim pahaks läheb, saab sellest väga lihtsalt kohupiima teha. Paned oma pahaksläinud piima tulele ja segad ning jälgid kuidas kohupiim ja vesi üksteisest eralduvad.

Kuna piim on siiski pigem vedelik, kui tahke aine, siis ega temast liiga palju tahket ainet ei saa ka. Mul on mingi pisut üle liitrine pott ja umbes liitri ma seda piima-jogurtisegu sinna ka panin ning kohupiima sain umbes pool kruusi, ehk siis 1/10 piimakogusest. Aga see kohupiim oli Väga Hea. Ma panin sinna tsutike suhkrut juurde ja sõin ära. Üksinda. Poes nii head kohupiima kohe kindlasti ei müüda. Ma ei hakanud ootama kuni ta külmaks läheb vms. Soe kohupiim on ka väga hea. Ja riiet tihedale sõelale vaja ei läinud. See, mis välja voolas, oli tõesti vaid vesi.

Aga ma arvan, et kui ma olen teinud ise kohupiima, siis ma olen kohe kindlasti Päris Naine paljude suurtähtedega. Vot nii!

