Test poliitilistest vaadetest

Leidsin infopartisani blogist reformierakonna poolt koostatud lihtsa poliitiliste vaadete testi. Huvitav on selle testi juures mitugi asjaolu.

Esiteks see, et kui infopartisan selle reformikate lehelt leidis, siis milline mõte on reformikal suunata inimesi oma liberaalsust kontrollima, kuna test on koostatud aadressile liberalism.ee ja seda lehekülge peetakse reformarite rahaga nime all “Liberalismi akadeemia”. Kas on veel inimesi, kes reformareid liberaalideks peab? Ma küll mitte.

Esiteks nühivad nad koos Keskerakonnaga Euroopas täpselt sedasama tsentristlikku-populistlikku pinki. Kui liberalismi peamiseks ideeks võiks olla isikuvabadused, siis politseiriigi ehitamise katsete ja skulptuuridega möllamisega on reformikad tõestanud, et isikute suhtes on nad pigem konservatiivid. Jah, nende idee anda riik inimeste käest ettevõtete kätte, on küll väga majandusliberaalne, aga kuna need ettevõtjad on enamuses reformierakonna toetajad, siis on kahtlane, kas nad oma käitumises lähtuvad suurest ideest või labasest krabisevast omakasust.

Kui nüüd seda testi vaadata, siis sellist neljaks jaotamist näen mina esmakordselt. Kuigi peab möönma, et selline jaotus sobib Eestisse vist tõesti paremini. Ameerika testides pole ma kunagi näinud varianti, kus oleks natsionaalsotsialist, aga kommunisti ei ole. Loogiliselt ei saakski sellist asja eksisteerida, sest mujal funkab natsism ühe toena ka kommunistide kottimise najal. Eestis avalikult end kommunistiks tunnistavaid inimesi on kaduvväike hulk, kuid samas suudavad natsid oma fantaasiates uskuda, et tont on siiski olemas. Naljakas riik meil😀

5 thoughts on “Test poliitilistest vaadetest

  1. mr.Costello 28. mai 2010, 10:19

    Nunuh. Sain oma täpikese praktiliselt samasse kohta. Nii et me ikka sobime.🙂

    Like

  2. Oop 2. juuni 2010, 01:09

    Okei, mul on mõnevõrra paremal, aga mul tekkis ka hulgaliselt kysimusi. Näiteks “mis on heaolu?” ja “kas kysimuse “kas sa käid koolis, sest” koostaja on idioot?”. Sarnaseid, ent natuke arukamaid ingliskeelseid teste olen varemgi teinud, ainult tulemusi ei mäleta. Mingisugune oli vist kolmemõõtmeline, yks telg isikuvabadus vs totalitaarsus? Too oli huvitav kyll (kui ma nyyd midagi päris valesti ei mäleta). Paremat sorti testide juures ongi kysimused see põnevam osa, neist tahaks kohe hiljem koopiat, et mis ma õigupoolest vastasin. Sygisel hakkan (uuesti) sotspol filosoofiat tegema, siis hea võtta. (Olin ma nyyd anarhosyndikalist või fiskaalkonservatiiv? Kes seda enam mäletab…)

    Like

  3. Manjana 2. juuni 2010, 11:27

    See “heaolu” on eesti keeles tavaliselt kasutusel “welfare” tähenduses. Ega see vast parim vaste pole, aga paremat on ka raske välja mõelda, arvestades, et inimestele on raske selgeks teha, et NSVL oli päris täiuslik “welfare state”.

    Like

  4. rex 10. juuni 2010, 22:52

    Vot, aga ei teadnudki et olen
    Konservatiiv:
    Konservatiivid pooldavad majandusvabadusi, kuid samas on ka seadusi, mis piiravad isikuvabadusi seoses „traditsiooniliste” väärtuste säilitamisega. Lisaks tugevat sõjaväge, vähest bürokraatiat, madalaid makse ja tugevalt seadusandlust. Põhiliselt pööratakse tähelepanu stabiilsusele, traditsioonidele ja lojaalsusele.
    olen ise ennast alati anarhistiks pidanud.Võidelnud aktiivselt NL ajal ja jätkanud siiani.Olen arvanud, et iga võim on vägivallast. Miks on see parem, kui nuiaga mööda maad käia?Vahet näen ainult selles, et demokraatias saavad ka kõhnemad olendid kedagi sandistada. Aga loodusseadused?

    Like

  5. Manjana 10. juuni 2010, 23:26

    ma ei mäleta enam millised need küsimused olid, aga konservatiivi kirjeldus on kena ja lühike, täitsa sobiv mumeelest. kuigi see “väike bürokraatia” töötab peamiselt väga korralike neoconnide puhul. vanale konservatiivile peaks bürokraatia päris hästi meeldima.

    ma sellest su jutu lõpust ei saa aru. su arvates peaks toimima loodusseadused ja riik ei peaks nõrgemaid toetama? ja see teine, et demokraatia annab nõrgematele võimaluse tugevamaid sandistada? mis see tähendab?

    Like

Kommenteerimine on suletud.

