Kalamaja parkimisprobleemid

Inimestele kohe meeldib rääkida asjadest, millest nad midagi ei tea. Võimalik, et tegemist on üldinimliku probleemiga. Mõtlesin juba eile, et peaks sellest teemast kirjutama ja täna leidsin ühe tubli inimese jutu http://ruubiku.kuubik.ee/kalamaja/. Inimene oli käinud kohal ja teinud pilte ja järeldusi. Kahjuks on inimene valest otsast uurinud. Kuid tema järeldused on õiged – pargivad ja karjuvad inimesed, kes Kalamajas ei ela ja neil polegi seal õigus tasuta parkida.

Rääkisin eile ühe inimesega, kelle töö on teha detailplaneeringuid. Juttu tuli ka Kalamajast. Meil on olemas hulk seaduseid, mis reguleerivad inimeste elukeskkonda ja selle planeerimist. Planeerimisseadus annab üldised põhimõtted. Peale selle on meil veel hulk seadusi, nagu ehitusseadus, kuid kohalikul omavalitsusel on kohustus anda välja nõuded, kuidas tema territooriumil ehitatakse. Tallinna linna ehitusmäärus on siin. Ma arvan, et kõik on nõus, et Kalamaja on eripärane ja kaunis linnaosa ja sinna ehitamiseks ja seal liiklemiseks võiksid olla kehtestatud mingid eritingimused, mis seda kanti säilitada aitaks. Seaduste keeles nimetatakse seda miljööväärtusega alaks. Peale selle, et neil piirkondadel on piirangud uute majade kõrgustele ja materjalidele, on seal ka ära märgitud kui palju peab seal iga maja planeerimisel haljastust olema. Erinevaid määruseid, mis seda kanti reguleerivad, leiab siit linnaplaneerimisameti leheküljelt.

Kuna ma enne neid seaduseid uurinud pole, siis ma täpset kohta ei leia, aga meil on reeglid kui palju peab maja krundil olema haljastust ja mitu autot sinna parkima peab mahtuma. Miljööväärtuslikel aladel on parkimiskohtade nõutud arv tunduvalt väiksem kui näiteks Mustamäel. See peaks olema Kalamajas võrdne majas olevate korterite arvuga. Kui nüüd see tubli pildistaja läheks uuesti Kalamajja ja vaataks majade krunte pilguga, et mitu korterit on majas ja kas nii paljudele autodele on ka maja krundil parkimiskohad ning et kas peale seda jääb sinna ka haljastuseks ruumi, siis saaks ta tulemuse, mida oleks pidanud juba enne teadma.

Tallinna linn tahab tasuliseks teha parkimist tänaval. Tänav kuulub linnale ja linna kohustus on tagada, et teedel saaks liigelda. Linna kohustus ei ole tagada, et kõik võiks oma autosid tasuta tänaval parkida. Teed ei ole mõeldud parkimiseks. Kalamajas on kõik majad kellegi omad ja samuti on majade ümber krundid, mis on ka nende majaomanike omad. Majaomanikele kehtivad kõik need alguses nimetatud seadused ja ilmselt ka majaomanikud teavad, et neil on kohustus oma maja autodele omal krundil parkimiskoha tagamine. Meie kinnisvaraomanikud on väga varmad oma kruntidele silte panema, et minu oma ära roni. Kui nüüd Tallinna linn tahtis ka talle kuuluvat maad reguleerima hakata, hakkasid kõik koos kisama. Ei ole vaja kisada, kui asja uurinud ei ole. Mina ei tule sinu maale ja ei nõua, et ma tahan sinna oma auto parkida ja koera kakatada.

6 thoughts on “Kalamaja parkimisprobleemid

  1. Oop 8. juuni 2010, 19:42

    Elan Pelgulinnas, ilma autota. Sestap olen vaadanud kogu seda siblimist pisku hämmeldusega kõrvalt, aga pole suud lahti teinud.

    Kui nyyd natike järele mõtlen, siis ega Kalamajja autod hästi mahu kyll. Inimesed on lihtsalt liiga rikkad, ikka veel. Ja yhistransport liiga vilets, ei sobi ja ei kutsu.

    Teisest kyljest olen ise oma kodutänaval alatasa kirunud, et kahelt poolt autosid täis pargitud tänaval ei mahu isegi jalakäija korralikult kõndima, eriti veel poekotiga.

    Kolmandast kyljest olen bussis loksudes ka palju kordi mõtelnud, et aitab, hakkan rikkaks ja ostan auto. Lärmavatest jõukudest ja haisvatest parmudest on kõrini. Kuhu ma selle auto siis paneks, kurat seda teab.

    Ei ole mul selle ilma muredele häid lihtsaid lahendusti. Kõigil teistel paistab olevat, las nad siis kaklevad ja lõbutsevad.

    Like

  2. Manjana 8. juuni 2010, 19:59

    pelgulinn peaks ka miljööväärtuslik ala olema, kassisaba igatahes on. minu maja omanik rääkis mulle juba ammu, et ta peaks meie maja muruplatsi parklaks muutma, sest igale korterile peaks 1 parkimiskoht hoovis olema. õnneks elavad meil peamiselt üliõpilased ja neil kõigil autosid pole, seega meil hoovis ruumi jagub. maja ees tänaval parkimine on meil loomulikult tasuline. ju teil pelgulinnas siis pole tasuline kui tänav täis on pargitud. meil on suht-koht inimlik.

    vanas kohas, kus ma elasin, oli tasulise parkimisala piir ja meie maja parkla oli alatihti täis igasuguseid võõraid autosid, kes olid auto sinna jätnud ja siis linna jalutanud või trammiga sõitnud. aru ma ei saa, mis kalamaja elanikel selle vastu on, et seal mitteelavad inimesed võiksid parkimise eest maksta. pealegi on võimalik endale kui tasulisel parkimisalal elavale inimesele osta linnavalitsusest odav tänaval parkimine.

    Like

  3. Oudekki 8. juuni 2010, 20:44

    Mina seni ei viriseks, kui elanikele on vähemalt ühe auto jaoks perekonna kohta tasuta parkimisõigus tagatud. Kui sa seda juba uurisid, siis – kas on?

    Like

    • Manjana 8. juuni 2010, 21:16

      Seaduse järgi on tagatud, aga loomulikult majaomanikud ei täida seadust. Seepärast nad ilmselt kurjad ongi. Järgmisena võiks teha pildistamistuuri kalamaja hoovidesse. vähemalt sellel majal, kus mina kalamajas elasin on ilmatu suur hoov ja see on lihtsalt “kinni kasvanud”. pole seal ei haljastust ega parkimiskohti. uute majade detailplaneeringut ei saa kinnitada, kui pole parkimiskohad tagatud. juhul kui sellised majad on ehitatud, on tegemist kas pettuse või korruptsiooniga.

      ma arvan, et kui majaomanikud seal kalamajas palju karjuvad, saavad nad varsti selga kontrollid näiteks ehitusametist (ma ei tea ka täpselt kust, mupost äkki?) kes pärivad aru, kas nad on täitnud seadust parkimiskohtade kohta ja kui pole, saavad vastu pead, nii et tolmab.

      ehk nad ajavad “oma asja” valest otsast.

      Like

    • Oudekki 8. juuni 2010, 23:11

      Ma pean silmas seda, et iga Kalamajas elav perekond saab endale kohaliku tasuta parkimisloa tänaval ühele autole. Kust ta koha leiab, on tema enda asi.

      Like

      • Manjana 8. juuni 2010, 23:20

        tasuta ei saa, aga aasta maksis vanasti 100 krooni vms ja loale märgitakse see tänav, kus sa elad. parkida võib sel tänaval 1 kõik kuhu.

        Like

Kommenteerimine on suletud.

