Partei asjad

Trubetski astus Keskerakonda ja kiljumine tõusis taevani – mees müüs end maha. Miks suur hulk inimesi Tõnu käitumisest nii ekstaasi läks? Inimesi erutavad asjad kahel põhjusel: neil inimestel on endal mingi tagumine põhjus, kus teise inimese otsejoones käitumine lülitab sisse mingi nupu enda passiivses käitumises ja teine põhjus on, et neil on närvid läbi ja suva asi ajab harja punaseks. Ilmselt töötas kiljujate puhul kaks põhjust korraga.

Juku-Kallel on ilmselgelt esimene põhjus. Mees on kandideerinud igasuguste erinevate parteide nimekirjades. Ma ei viitsi kontrollida palju ta hääli on saanud, aga ilmselgelt on neid tema ego jaoks liiga vähe. Ma ei viitsi ka kontrollida millisesse erakonda ta hetkel kuulub või ei kuulu, aga kuna ma seda peast ei tea, siis ilmselt pole see suure kella küljes olnud ja seepärast ärritab – ta on liiga tundmatu mees, et kõik temast räägiks. Muidugi on Juku-Kalle ka lihtne eesti mees, kes teab, et karjas ulumine on kõige turvalisem ja tõeliste meeste kari ulub eestis: keskerakond – bööööööööö.

Aa mind pole kunagi väga huvitanud, et mida need keskmised böö-karjujad mõtlevad, kui nad ajakirjanduse poolt ettesöödetud laulu laulavad. Mõnedele lihtsalt ei meeldi endal mõelda. Tegelikult ei ole suurt vahet ühelgi suurel erakonnal, nad kõik üritavad valijaletele mingite trikikestega meeldida, lihtsalt mõni sööt on söödav ühele, teine teisele, aga paturegister ja heategude hulk on neil niiehknaa kõigil enam-vähem ühepikkune.

Erinevate inimeste arvamusi Trubetski kohta ilmub ajakirjanduded nagu seeni … ee metsas vms. Kommenteeriks ühte pealkirja järgi: Strandberg: Trubetsky on alati vasakpoolne olnud »  Mina olen Trubetski poliitilistest vaadetest lugenud 1 x kunagi kui ka mina kandideerisin, mingist ajalehest, kes andis kõigile kandideerijatele samasugused küsimused. Tõnu vastused olid minu vaatepunktist vaadatuna ikka minust palju paremal. Kuna aga minust vasakul eriti Eestis inimesi polegi, siis äkki tõesti võib keemik (või mis selle Strandbergi haridus oli) seda ka vasakpoolseks nimetada. Kommentaari korras siis, et Euroopa plaanis on minust vasakpoolsemaid variante nagu kirjusid koeri, lihtsalt Eesti on siuke imelik koht.

Kuid tulles tagasi Trubetski juurde, siis ma saan temast aru küll. Kujutage nüüd ise ette, et meil olid nõuka ajal niinimetatud anarhistid, kes sisuliselt ootasid kapitalistlikku korda. Või vähemalt kadusid nad siis ära, kui kapitalism kätte tuli. Paljud neist leidsid, et rahajumala teenimine on püha üritus. Küsige ise noilt tolle aja punkaritelt täna, mida nad arvavad madalatest maksudest ja ettevõtlusvabadusest. Või mida nad arvavad sellest, et eestlased kipuvad välja surema. Minu põlvkonna punkarid on kõik suhtkoht samasugused kui Kojamees (kes pole kunagi korralikku punkmuusikat teindki). Ei saa ka Tõnu mingi erand olla.

Aga miks ta valis Keskerakonna, ilmselt ta ei tahtnud koos tõeliste eesti meestega ühes kooris laulda “Keskerakond böö”. Tema seltskonnas on anarhistlik inimene, kes pooldab keskerakonda.

Kuid hoolimata sellest, et ta astus parteisse suure kõminaga, ei usu mina, et need vanad puitunud kommaritepesad oma otsustajate ringi uusi liikmeid võtavad. Selleks on kõvasti rohkem karismat vaja kui Juku-Kallel ja Tõnul kokku. Ma olen kord proovinud, kuidas neid asju aetakse ja minul hakkas paha.  Minu arvates on poliitik ebamugav olla – kõik arvavad, et sa oled sigarikas ja sulle võib solki pähe valada. Mõnuga.

