Ma olen ka i-patsient

Meie e-riik areneb nii korraliku vuhinaga, et mõned asjad võivad isegi minusugusele internetisõltlasele kahe silma vahele jäänud olla. Igatahes sain täna teada, kuidas ei pea enam polikliiniku registratuuri helistama. 

I- patsiendiks hakkasin juhuslikult, tegelikult tahtsin ma teada registratuuri telefoninumbrit, aga ma ei tea ka Tallinna haiglate geograafilisi nimetusi. Tore, et ma aadresse tean🙂 Kui nüüd keegi arvab, et ma olen haigeks jäänud, siis ma tegelikult loodetavasti ei ole. Sõbranna pani lihtsalt kõikidele oma naistuttavatatele hingele, et regulaarselt günekoloogi juures käimine on normaalne tegevus. Mina käisin seal viimati siis, kui ma sünnitasin, kuna mulle üldse ei meeldi arstide juures käia. Nüüd siis jõudsin otsusele, et ikka peaks – 12 aastat mittekäimist pole vist kuidagi põhjendatav.  

Nojah, tegin siis mingi otsingu ja sain teada, et Ravi tänaval on Ida-Tallinna keskhaigla, kuid ühtegi telefoninumbrit nad ei pakkunud. Lehel oli soovitus, et aegu võiks broneerida süsteemis www.ipatsient.ee. Kõigepealt ei saanud ma sinna sisse, sest mul on väljahüppavad aknad keelatud. Lubasin aknad, aga uuesti sisenemiseks pidi kõik avatud aknad kinni panema. Sain lõpuks sisse logitud. Esimese asjana tahtsid nad minu andmeid kontrollida. Kuna kõik neile vajaminev oli olemas, täitsin tühjadest lahtritest e-maili oma, et nad saaksid mulle vastuvõtuaja meeldetuletust saata.

Kasutustingimustega nõustusin ka, kuigi need ei meeldinud mulle. Kohe esimene lause oli esiteks vale ja teiseks pervo: Teenust saavad kasutada Eestis väljaantud isikutunnistust (edaspidi ID kaarti) omavad isikud, kes kasutavad internetipangateenust. Teenust saab osaliselt kasutada ilma internetipangata ja rootsi kapitalistidele kuuluva panga lepingu olemasolu seadmine meie riikliku meditsiiniteenuse kasutamise eelduseks on pervo.

Kasutusjuhendeid mulle lugeda ei meeldi ja seepärast avastasin kõike käigult. Väga huvitav oli. Kõigepealt avanes lehekülg, kus olid kirjas minu poolt külastatud eriarstide nimed, diagnoosid, külastuse kellaajad. Perearstil käimisi ei olnud ja röntgenipilte ka ei olnud, kuigi muteada oli see elektrooniliselt olemas.

Kuid tegelikult tahtsin ma ju aega broneerida. Selleks pidi ära märkima polikliiniku ja siis ta näitaski millised arstid ja millal on vabad. Mõnede arstide juurde oli ka kirjutatud mida nad eriti hästi oskavad. Ma neid igaks juhuks ei valinud (operatsioonieelne mingi asi – no ma loodan, et ei ole vaja). Valisin ühe naise ilusa nime järgi välja (loomulikult ma nime googeldasin) ja vajutasin broneerimist, avanes mingi lehekülg kellaaegadega. Aga ma ei saanud aru, kuidas sinna juurde kirjutada ja ühtegi vihjet ka lehel polnud. Kondasin mööda kalendrit ja uurisin asja. Lõpuks leidsin, et mõningaid kellaaegu saab klikkida. Peale seda avastust tahtis ta mu arveldusarve numbrit. Andsin. Siis ta küsis, et kas ma ikka tahan just tol ajal, ma tahtsin. Siis maksin visiiditasu 50 krooni (enne kinnitasin, et pole rase, rasedatel pole visiidikat) ja oligi broneeritud.

Nüüd tahaks teada, et kui paljud inimesed on seda lehekülge iseseisvalt kasutanud. Ma kahtlen, et neid liiga palju oleks. Tegelikult oli päris keeruline kogu süsteemile pihta saada ja ma olen keskmisest kogenum arvutikasutaja. Mingi nädal või nii tagasi räägiti kuidas selles programmis on vead sees ja saab ka võõraid haiguslugusid vaadata. Mina ei näinud ja mul endal pole ka seal ühtegi liiga põnevat asja kirjas, aga huvitav, kas näiteks günekoloog ka näeb milliseid arste ma viimaste aastate jooksul külastanud olen? Ma loodan, et ei näe, aga elukogemus väidab, et niikuinii ta näeb. Samas on täitsa mugav kui ei pea helistama või kohale minema, et aega kinni panna.

PS! Kes nädalavahetusel Soomes käisid, võivad minu pilte siit näha.

2 thoughts on “Ma olen ka i-patsient

  1. Oop 21. september 2010, 11:30

    Võõraste haiguslugude jaoks olnud turvaauk, mis näitas teiste andmeid siis, kui eelmine kylastaja ei olnud ennast korralikult välja loginud. Ei mäleta kindlalt, kuid tõenäoliselt käis see sama arvuti pruukimise kohta.

    Proovisin kunagi seda jõledust kasutada, aga lõin lõpuks käega.

    Like

  2. Manjama 21. september 2010, 14:32

    tänapäeval on päris keeruline küberpunki välja mõelda, reaalsus on parem kui fantaasia😀

    Like

Kommenteerimine on suletud.

