Raha noortele

Tavaliselt ma magan lõunani. Eriti viimasel ajal, kui ma öösiti tegelen raamatute neelamisega🙂 Kuid tänase hommikupooliku veetsin ma infopäeval, kus räägiti kuidas noorteprojektidele raha saab.

Esimene osa infopäevast oli igav. Üks Tallinna Ülikooli doktorant esitas uuringu noorte vabaaja veetmise kohta ning esitlusoskuse ja uuringu analüüsi puudumise järgi oleks ma talle teise kursuse bakat pakkunud. Kuigi jah, ega esitlusoskusega ei hiilanud ka pooled minu TLU õppejõud. Väike vihje: kui sul on slaidid, siis eeldatavalt on kuulajad ka lugemisoskustega ja jutt peaks olema slaididele lisaväärtuseks, mitte mahalugemine. Laua taga istuvat inimest vaadates tuleb aga uni peale.

Kuid edasi oli juba jupi huvitavam. Haridusminnile alluva Eesti Noorsootöö Keskuse (www.entk.ee ) esindaja rääkis milliseid noorteprojekte nemad toetavad. Näiteks suvelaagreid. Nii neid, mis toimuvad regulaarselt kui ka projektipõhiseid, kus üüritakse mingi koht ja tehakse seal laager. Seda võivad taodelda peale mittetulundusühingute ka ettevõtjad. Tähtaeg 1. veebruar. 2010. aastal oli 1 inimese kohta 1 päev 20 krooni.

Haridusministeeriumi kaudu saab ka toetusi. Nende põhimõtted on siin: http://www.hm.ee/index.php?045057 Seal on 3 erinevat: 500 liikmega 5 maakonnas esindatud noorteühingutele saab taodelda aastatoetust; hasartmängumaksust saab iga kuu küsida 2 kuud ette toetust ja selle kord on siin: https://www.riigiteataja.ee/akt/237544 ja kolmandaks saab läbi maavalitsuste toetusi kui tegeleda kriminaalsete noortega.

Teine osa infopäevast puudutas projekte, mida saab teha läbi Tallinna Spordi- ja Noorsooameti: http://www.tallinn.ee/Mittetulundustegevuse-toetamine-noorsootoo-valdkonnas Seal saab teha erinevaid üritusi, millest võtavad osa Tallinnas elavad noored ja projektid peavad vastama kehtestatud proriteetidele, mida on 6. Projekte saab esitada iga kuu ja ja kui jaanuaris esitada projekt, siis veebruaris vaatab selle nõukogu le ja kui see sobib, siis märtsis saab raha. Aasta lõpuks on tavaliselt raha otsas ja suvel ka taotlusi ei vaadata. Keskmine summa on 18 tuhhi. Eriti meeldivad neile noorte enda algatatud projektid ja sealt on raha saadud väga erinevate asjade jaoks. Tundub, et kõige lihtsam on saada raha, kui osaleda oma projektiga ka mingitpidi mõnes linna noorteüritusel. Näiteks mainiti mitu korda Unicefi sinist nädalat: http://veeb.tallinn.ee/noorteaasta/sn/programm.html Kuid sinna vist kutsutakse osalema, võimalik, et saab ise ka pressida. Noorteametist raha saanuna tuleb aruanne esitada kuu aega peale projekti lõppu. Omafinantseerimise kirjapanek tundub ka lihtne olevat, või õigemini omafinantseeringuks otseselt raha vaja pole. Peale mittetulundusühingute võib taotlejaks olla ka üle 18-aastane eraisik.

See ongi põhiline info, mis ma täna hommikupoolel hankisin. Ilmselt plaanin ma mingisse kohta ka midagi kokku kirjutada. Milliste noorte pärast ma seal käisin, pole avalikkusele oluline, kuid kui keegi tahab, siis ma arvan, et ma võiksin heale ideele aidata projekti kirjutada küll. Ei tundunud liiga keeruline olevat.

