Üleriietes ei teenindata

Läksin täna raamatukokku, et kolme raamatut tagastada. Mõtlesin, et võtan ühe lugemiseks ka. Juba eelmisel korral nägin sissepääsu kõrval silti, et üleriided soovitatakse garderoobi jätta. Eelmisel korral ma ei jätnud ja midagi ei juhtunud. Täna polnud enam eelmine kord.

Kõndisin pisut raamatukogu laenutussaalis ringi ja tegin kindlaks, et vasak pool mind ei huvita, sest seal ilukirjandust ei ole. Hakkasin teenindusletist mööduma, kui üks naine letitagant hõikas mind kurja häälega. Teemal, et mul on jope seljas. Ma kindad ja mütsi võtsin juba fuajees ära, sest mütsiga pole viisakas ruumides käia. Piuksatasin naisele haledalt, et ma võtan ainult ühe raamatu, naine aga teatas resoluutselt, et neil üleriietes ei teenindata ja kas ma silti ei näinud. Ma nägin silti küll, aga silt oli hoopis viisakam kui tädi ja andis ainult soovituslikke nõuandeid, mingitest repressioonidest ei mainitud seal midagi. Kuna tädi ei paistnud eriti disskussioonialdis olevat, siis ma talle sildi sisu kohta õiendust ei esitanud. Pealegi olin ma juba julma kohtlemise tulemusel kurjaks saanud ja nii pole mõistlik vaielda. Küsisin temalt, et kas ma raamatuid ära anda saan. Seda ta lubas. Seisin ja vaatasin kahetsustundega paremal asuvat letti pealkirjaga eesti kirjandus ja ohkasin – niikuinii ei tohi ma sealt raamatut võtta ja nii kalgile inimesele juba ei räägi, et ma ikka selle viuhti võtsin ja äkki te kannaks läbi.

Aa mille pagana pärast ei tohi ma raamatukogust jope seljas raamatuid laenutada? Kui ma tahaks midagi virutada, siis ma võin selle lihtsalt kotti pista, sest mul on ju kott kaasas, millega ma raamatuid koju kavatsen tassida? Kui inimene tahab varastada, siis ta teeb seda nii ehk naa, jope või pintsaku või alussärgiga. Ma tegin jope luku ka lahti, et mul selle viie minutiga palav ei hakkaks. Oletame, et põhjus on selles, et jopega hakkab palav ja inimene hakkab jälgilt higi järgi lehkama ja raamatukoguhoidjatel läheb süda pahaks. Oletame. Aga elu tõestab, ei higistada võib ka t-särgis ja siis tuleb hais ka kiiremini välja kui jopega.

Igatahes pole mul nüüd enam erilist vajadust ega tahtmist keskraamatukokku minna. Ma tean inimesi, kes põhimõtteliselt eelistavad laenutamise asemel raamatuid osta. Ma natuke saan neist aru ka. Üks laenutatud “Troonide mäng” haises päris vastikult okse järgi. Nii kaugel ju ka raamatut hoida ei saa, et haisu ei tunneks. Jah, laenutatud raamatul võib päris vastik minevik olla olnud. Võimalik, et mingi hetk tekib mul uuesti vajadus raamatukokku minna, aga eks ma siis lähen Gonsiori tänavale, kus töötab mu kooliõde, kes mind ilmselt jope pärast nahutama ei hakka. Ja ma ei usu, et teistes raamatukogudes üldse lahtiriietumise nõuet on, ega igas pisikeses raamatukogus pole garderoobile ruumigi. Aga kui juba garderoob ehitatud, siis peab seda ka kasutama. Tahad või ei taha.

3 thoughts on “Üleriietes ei teenindata

  1. tqnis 11. november 2010, 18:03

    Ma pakuks, et selsamal põhjusel, miks Sina ei taha, et Sinu kodus välisjalatsitega ringi käidaks. Laenutussaal püsib lihtsalt puhtam. Vahetusjalatseid lausa ei nõuta, aga garderoobis käimisega saab ka jalanõud puhtamaks, suurem sopp rappub maha ja lumi sulab ära ja arvatavasti jääb paar jalamatti kah tee peale ette. Rääkimata sellest, et vähemalt suure lumega on üleriietega kaunis lihtne ruumi kõvasti lund ja muud sodi vedada, mis raamatutele just ülihästi ei mõju.

    Muidugi, keeld on ülemäära lai. Tegelikult võiks ju proovida silti stiilis, et kui teie üleriided võivad raamatuid kahjustada, siis andke nad palun riidehoidu ja kui teie saapad on lumised, siis jalutage natuke siin koridoris ringi, enne kui raamatute vahele tulete. Rakendada on sellist asja muidugi märksa keerulisem, lihtsa sildi korral võib onu või tädi ukse peale panna ja lasta tal kõik riidehoidu kamandada, aga sellise keerulise sildi korral tuleb hakata seletama, et miks ja mismoodi ja kuidas ja lihtlabane käratus, et kord on selline, enam ei tööta.

    Like

  2. Manjana 11. november 2010, 18:24

    no mõtle nüüd ise kui lõbus oleks silt: “kui teie üleriided võivad kahjustada raamatuid”😀 umbes nagu jope võtaks kätte ja hakkaks iseseisvalt mingit akti sooritama😀
    minu kodu ja ühiskondlik ruum, kus käib pidevalt külalisi, on 2 eriasja. kui mul käiks pidevalt rahvast läbi – viuh sisse, viuh välja, siis ma ka ei viitsiks nende jalanõude ja jopedega tegeleda – ta läheb ju kiiresti minema, mida ta siis veel riietub. ja näiteks oudekki käib mul välisjalanõudega ka toas, sest talle ei meeldi neid ära võtta. mis ma tast ikka ahistan.

    Like

  3. udupea 17. detsember 2010, 14:43

    nii must ei ole isegi prükkari jope, et kui saalist läbi jalutab, jääb rida järgi.
    raamatukogutädi tahab ka keelaja/käskija olla, muud midagi

    Like

Kommenteerimine on suletud.

