Mood ja värk

Täna oli kohtumine, mis pani mind mõtlema moe peale. Ok, nüüd läheb blogi juba täiega käest ära – kõigepealt raamatud, siis heegeldamine ja nüüd mood! Kohutav! Hullemaks läheb. Ma ju ikka ei saa kirjutada, et eesti ulmetoimetajad sunnivad mind end varsti poliitiliselt ahistatud kirjanikuna reklaamima, sest iga mu katse neid torkida, saab ühe vastuse – korista päevapoliitika ära, siis võib su jutuke meile isegi meeldida.

Nojah, igatahes tegin täna blogisse eraldi katekooriku “garderoob”. (Tundub, et mõnede google-reader läks selle peale hulluks ja pakub vanu postitusi uute pähe). Tõuke andis tänase kohtumise lõpuosa, kus ma tundsin huvi, et miks tänapäeva keskkoolinoored ise õmblevad, poes ju ikka ühte-koma-teist on. Ja vastusest arenes jutt selleni, et moeblogimine pidi väga inn olema. Tegin internetis otsingu ja iga järgneva klikiga sattusin aina suuremasse masendusse. Alguses sattusin ainult ingliskeelsetele blogidele ja nii moehuviline ma küll pole, et eestlaste võõrkeelseid blogisid lugeda.

Mood?Järmisena leidsin osaliselt eestikeelse moeblogi, millel on ka FB fännsait ja saidil on üle tuhande fänni (?!). Kirjutaja räägib, et teeb kaastööd naisteajakirjadele. Kuidas on sel juhul võimalik, et blogisse vormistub tekst, mille stiilinäide “Mul oli eriti sweet nädalavahetus isa + family seltsis: käisime galeriides, sõime maitsvat toitu ja riläksisime” paneb mu rudimentse lihase tööle? Oletame, et need moeblogid rõhuvad peamiselt fotodele, kuid tolle blogi fotosid vaadates tekkis mul ettekujutus kõrgema klassi prostist . Ilmselt on viga on minu vanuses? Ma tean liiga hästi kuidas meestele “mõjuda” ja ma mäletan, et see elutarkus jõudis mulle alles peale kahekümnendate keskpaika kohale. Enne seda kulus mul seelikule umbes 40 cm riiet.

Järgmisena sattusin blogisse, kus oli naisteajakirja stiilis nõuanded ja loomulikult on eri põlvkondade vahel igavene õelus. 10 riietumise nõuandes on eraldi punkt minuvanustele. Samuti on äärmiselt meeleheitlik käia 40-selt nabani minis isegi kui figuur seda lubab. Moeikoon Dello Russo vaatamata enda modellifiguurile ei näe kortsuliste põlvedega minis kuigi kena välja. Ega siis Chanel ilma asjata oma põlvede juttu ei rääkinud. 40-selt võiks naine juba teada, kes ta on ja tütre kapist riietenäppamine ei tee teda enamikel juhtudel lahedaks. Liigse noorusihaluse ja mutistumise vahele mahub väga palju valikut ja soovitan katsetada.

Uurisin kui vana see Russo siis on ja selgus, et 1962. aasta väljalase ehk 48. Selge – tolleks ajaks peaks põlved kortsu minema, aa paluks varem mu jalad rahule jätta! Ja tütre kappi on mul ka alles siis asja😦, hetkel on ta minust veel kõvasti lühem ning tundub, et ma ei soovi temast seksikat alaealist kasvatada. Ning sellistele soovitajatele soovitaks lugeda “Nõukogude Naise” numbreid – juba nõuka ajal aeti sama lolli möla, välja arvatud raha kulutamise üle rõõmustamine, kuid “oma stiil” ja figuuri- ja eakohasus” on küll konservatiivne jamps. Ja nabani ei saa isegi mini olla. Sellist stiili nimetatakse nudismiks või palja peega käimiseks :) 

Kuna paljud eesti moehuvilised noored tüdrukud paistavad oma blogides silma grillkanasusega (kas solaarium kuivatab ka aju?), siis postituse lõpuks rahvusvaheliselt kõige loetavam (tänava)moeblogi link: http://thesartorialist.blogspot.com/. Sellest blogist virutasin foto eesti moeajakirjanike tarbeks, kes arvavad, et kui meie poodides müüakse ainult puusapükse, siis need ongi (jätkuvalt) moes.

Moodsad teksad

Moodsad teksad november 2010

Selline imelik nädalavahetuse post siis😉

3 thoughts on “Mood ja värk

  1. Manjana 27. november 2010, 22:01

    Kuna skaibis tuli postitusest juttu, siis otsisin ühe moeblogi, mis minu isiklikule stiilile ja maitsele vastaks: http://fashion.onblog.at/en/tag/fashion-blog
    kevadel teeme moešuudi ka😀

    Like

  2. Karmen 28. mai 2011, 21:27

    Tore, et keegi on blogi lugenud, kuid hästi ei saanud aru sellest põlvkondade vahelisest õelusest, mis nagu peaks kuskil olema sissekirjutatud? Olles juba ka ise 40+, siis ilmselt kuulusid mu lapsepõlve ka need nõukogude naise numbrid, tänan soovitamast, stiilinõuanded ongi ajatud. Ja Liisa pole kindlasti kõrgklassi prost, vaid armas noor naine. Anonüümsena on muidugi hea kritiseerida.

    Like

  3. Manjana 28. mai 2011, 21:37

    juu siis saab ka ise põlvkondadevahelist õelust ka enda kahjuks kirjutada: see jutt kuidas üle 40-nene on meeleheitlik kui ta mingit riietust kannab, on ju õelus üle 40ste vastu või siis alaväärsuskompleks, millest pole isegi keskeale lähendes vabaneda suudetud.

    võimalik, et liisa on armas noor naine, aga kui inimene teda ei tunne ja näeb sellist fotot, nagu siia lingitud, siis võib ka teisiti mõelda.

    internetis on muudki peale kritiseerimise anonüümsena hea teha, soovitan kõigile🙂

    Like

Kommenteerimine on suletud.

