Fotojaht: fotojaht. Majad

Mõtlesin juba paar päeva: “Näe, tegin pilti ja mis edasi? Jääb niisama arvutisse vedelema, kuni kaob kõige teed.” Täna avastasin, et fotojahi teemaks on “fotojaht” ja selle teema alla võib ju ometigi üks kõik mida toppida, exole.

Natuke aega tagasi ma juba kirjutasin, et ega ma mingi pildistaja pole ja sellest, mida meeldib piltida. Majadest ma ei kirjutanud, aga tegelikult meeldib mulle hullupööra maju pildistada. Majadega on nagu putukategagi – mulle meeldivad putukad ja majad. Kui ma väike olin, siis ma tahtsin bioloogiks saada; soov kadus, huvi looduse vastu jäi. Majadega on pigem esindusmeeldimine (sõnast esindusdemokraatia). Ma ise maju teha ei oska, aga ma olen mingi 20 aastat suhelnud arhitektidega ja peale selle, et ma uurin, mida nemad mingist majast arvavad, tegelen ise aktiivse “majavaatlusega”. (Olen paar korda proovinud ilusat maja joonistada, välja kukub nagu meie expresidendil – jama. Aa, ma vähemalt tean, milline peab ilus maja olema).

Piltimise tahtmine seoses majadega sõltub veel mitmest asjaolust. Ilmast peamiselt. Selle pildi tegin sel neljapäeval. Milline kevadine valgus! Kuigi need Stockmani kandis asuvad majad pole just kunstiteosed, meeldivad nad mulle komplektina. Too jupike rajooni mängib omavahel põnevalt kokku ja moodustab sellise külma ärikeskkonna, mida ma olen mitmeid kordi pildistama sattunud. Praegune pilt on tehtud Lauteri tänavalt ühelt lemmikpositsioonilt – autoaknast.

Igavate klaastornide ette jäävad keskplaani koledad igavad paneelmajad ja Minas Tirithi puud ja esiplaanile määrdunud lumehunnik ja kuri aiavärav. Hästi pilditav pilt, muarust.

Siniäriline maailm

Siniäriline maailm

Teised fotojahtijad siin (ärge öelge, et tähtaeg oli juba ammu-ammu😀 ).

5 thoughts on “Fotojaht: fotojaht. Majad

  1. killuke 28. märts 2011, 03:09

    Kui pilk langeb tornidele, siis võiks need nii mõnessegi suurlinna panna. Alles eespoole jäävad majad (ja lumehunnik😉 reedavad palju tuttavamat kohta. Tore kontrast!

    Like

  2. nabakrampia 28. märts 2011, 11:55

    Majad on huvitavad jah, kuigi ma pole neid eriti pildistama kippunud. Mulle meeldib jalutada eramajade piirkonnas ja vaadata maju. Igasuguseid põnevaid mõtteid tekib, aga nagu mainisin, siis pikalt passima ei jää ja pilti ka ei tee kuna enamus inimesi tunneks ilmselt kohe, et olen tulnud nende privaatsust häirima.
    Sinu pilti vaatasin praegu üsna väikseks tehtud brauserist ja niimoodi oli täitsa põnev kui lehte allapoole kerides ilmusid kõigepealt nähtavale tornid sinises taevas (tundub nagu suvine pilt) ja siis kontrastina kõik see, mis seal madalamal on (tüng! talv hoopis!).🙂

    Like

  3. Köögikata 28. märts 2011, 13:37

    Hulkusin eile risti-põiki läbi Helsingi ja tema eeslinnade ja nägin väga palju põnevaid maju, aga huvitav, et ma neid eriti pildistada ei tahtnud, seevastu taimi (mida oli tänu lumele ikka niiii vähe veel), loomi ja muud looduslikku küll.
    Aga see pilt on huvitav küll.

    Like

  4. Helve 28. märts 2011, 23:14

    ülevalt alla kerides muudkui lisanduvad uued detailid vaatele. hästi huvitav ja hea foto.

    Like

  5. tegelinski 28. märts 2011, 23:47

    Vahva võte… kolmel kõrgusel, täiesti omamoodi elu-olu…

    Like

Kommenteerimine on suletud.

