Kapitalistlik blogerite äripidu

Leidsin Larko blogist viite Blogfesti lehele. Vanad blogijad ilmselt mäletavad, et kunagi hallidel aegadel, siis kui blog.tr püsti pandi ja blogimine oli tegelikult ka erinevate inimeste hulgas trendikas, siis entusiastid korraldasid blogide vahel võistlusi, millest kõik said osa võtta ja hääletada. Pärast korraldati kõigile soovijatele blogijate pidu ja anti auhindu. ohh, olid ajad, olid majad!

Blog.tr müüdi juba mitu aastat tagasi maha. Mäletate, kuidas blog.tr hakkas aina enam alla käima? Hetkel on sait nii kehva, et mõnesid postitusi võib mitu päeva oodata ja mõnesid vist ei ilmugi, kuigi kirjutaja pole näitamist ära keelanud. Äriprojekt. Ärimehed nagu poleks kuulnudki, et lehmale tuleb süüa ka anda ja vanast rasvast eriti kaua lüpsta ei jõua. Aga ega blogtrri vigasena töötama sundimine pole kapitalistidele-vereimejatele piisav. Ei, mis-te-nüüd, neil on vaja veel ka kapitalistlik blogijate pidu korraldada ja seda, muideks, juba kolmandat aastat järjest. (Umbes nii kaua vist blogimise langus kestnud ongi?)

Ahh, et miks ma nende “pidu” kapitalistlikuks sõiman? Põhjuseid on Palju. Kõigepealt maksab seal pilet 75 eurtsikut, millele lisandub käibemaks ehk maakeeli: poolteist tonni meie endises rahas. Sellist pileti hinda on nõus maksma ainult need blogijad, kes kena blogimaastikku lameda reklaamiga reostavad ja need turundusinimesed, kes siiani pole suutnud endale FB-s 10 laiki orgunnida. Ja peo organisaatorid ise ütlevad oma lehel selgelt, kodumaise kirjutamata jäänud turundusõpiku põhireegli järgi: “Tallinn BlogFest pole igaühele!” Ehk: meie ootame suure rahakotiga rumalaid, et nad siis omavahel oskamatust võrrelda saaks. (Korraldajate valitud konverentsihotell on Tallinna kesklinnas üks odavaimaid). Julmalt kapitalistlik!

Teiseks vaadake nende päevakava. Vaadake ikka päriselt: http://tallinnblogfest.com/programm Kas keegi on näinud, et meil mõni haritud inimene koostaks eestikeelse päevakava kasutades kellaaega: 1-1.05pm? Et siis pärast mida?

Päevakava esimene sisuline ettekanne on FB kampaania “Raha lasteaedadele.” Kiidetakse, et tubli üritus. Kuna minu arvates liitus sinna hulk inimesi ainult sellepärast, et “Kurk igal juhul rohkem hääli saaks kui Savisaar”, siis mind sellised poliitkampaaniad ei tõmba. Lasteaedadele eraldab suurema osa rahast Valitsus läbi riigi eelarve. Kui keegi arvab, et see pole kõneväärt, siis millest me räägime.

Järgmine teema on juba puhas kapitalistliku ühiskonna sünnitis: kuna meie riigi eesmärk on toetada neid, kes endaga ise hakkama saavad, siis need, kes ei saa, neid peavad toetama heategevuskampaaniad. Kapitalistid kutsuvad sellist tegevust hellitlevalt kolmandaks sektoriks. Kui need inimesed, kes pühendavad oma vaba aja hädaliste abistamiseks, kulutaksid selle aja Valitsusele ja Riigikogule koha kätte näitamiseks, oleks meil hoopis hoolivam riik, kus ei peaks lastehaiglasse vajaminevaid masinaid annetuste toel ostma jne. Kes aga toetab med. töötajate palgaga motiveerimist? Kui inimesed võtavad endi õlule riigi kohustusi, siis on see ebaõiglane, kuna kõik toetamist vajav pole piisavalt atraktiivne. Pealegi tegeleb kolmas sektor tihtipeale inimeste meelitamisega tasuta tööle kohas, kus tegelikult peaks inimene palka saama, aa kapitalist on piisavalt kaval ja ahne, et tööinimese arvelt kokku hoida.

Muidugi esineb üritusel palju toredaid inimesi ja kindlasti räägivad nad seal palju huvitavat, kuid BlogFest on väga vale pealkiri. Blogimine Eestis on mõnus koht, kuhu reklaamil ja lamedal müügitekstil pole kunagi ruumi olnud. (Enam vast keegi ka ei usu, et blogimisega võiks rikkaks saada). FB on tore koht sõpradega suhtlemiseks, firmaturunduseks ja üritusturunduseks suurtele massidele. Pannud ürituse nimeks “FB-Fest”, oleks pealkiri paremini kõlanud. Selliseid võimalusi potensiaalsete klientide pehmetoimeliseks ajupesuks ei paku ükski teine internetikeskkond peale FB. Kuigi mulle hakkab tunduma, et FB hääbumise põhjuseks saab ilmselt igasugu lõbusate kliki-mind-panen-sind värgid. Nende hulk suureneb kohutava kiirusega ja nende näitamist ei saa ka ära keelata. Kapitalistlik ajupesu!

Üritusel räägitakse ka twitterist. Twitter tegi uue kujunduse ja arvas, et piisabki. Peitis minu listid ka veel ära, et ma nende lehel rohkem aega veedaks.  Ülikonna vahetus ei muuda kedagi paremini ärakasutavaks, pealegi juhtub 50% kordadest, kui ma twitterisse tahan, et see on juba kõigi teiste poolt hõivatud. Ennustan selle meediumi loomulikku surma ja pole mõtet seda mingil Festil haipida, kui ta ise enda vastu erilist huvi ei tunne.

Aga kui juba ürituse laitmiseks läks, siis proovisin teemat, mida mõned armastavad, teised vihkavad: proovisin kuidas korraldaja peab vastu googeldamise testile. Ürituse peakorraldajaks on inimene, kes reklaamib ennast kui sotsiaalmeedia ja internetireklaami asjatundjat. Googeldasin, et vaadata, kui edukalt tal enesemüümine õnnestub. Kolm esimest lehekülge sisaldasid linke, mida ta on endast ise tootnud. Eduka majandusinimese puhul ootaks arvamusartikleid erinevates ajalehtedes, kolleegide poolt postiivseid äramärkimisi, aga neid välja ei ilmunud. Räägitakse, et FB on spiooni maiuspala. Tema FB on kõigile nähtav. FB sein sisaldab suures osas twitteri postituste koopiad, mida mina aktiivse sotsiaalmeedia kasutajana pean labaseks. Ja teavet, millal ta kellegagi sõbrunes.

Ja siis tuleb üritusel juttu veel ühest naljakast kohast. Mis asi see LinkedIn pole ma kunagi erilist huvi tundnud, kuna mulle on jäänud mulje, et seal pesitsevad peamiselt inimesed, kes unistavad, et nad oleksid edukad, aga millegipärast see ei õnnestu. Miks peaks keegi kõik oma isikuandmed nagu kauba kirjelduse, avalikult letti panema? See küll eriti targale ärimehele ei vihja.

Vot, jah, siuke üritus ongi kunagisest blogerite peost saanud: rumala ärimehe ajaviide😀

Väsinud rongid

Väsinud rongid

2 thoughts on “Kapitalistlik blogerite äripidu

  1. Oudekki 4. mai 2011, 11:38

    ma pean tunnistama, et nàiteks Bologna vabakutselised/vàikeettevòtjad pàriselt kasutavadki LinkedIni infokanalina, kokkusaamiste ja kogemustevahetamise korraldamiseks. Naiste fotograafia grupp on ka hetkel pàris aktiivne – LinkedIn ongi vist peamiselt selline vabakutseliste tòòinfo vahetamise koht. Kuigi, mitet liiga populaarne, kokku, ma arvan. Ainult sellest ei piisa, aga “turule sisenemist” aitab.

    Like

  2. Virgo Kruve 5. mai 2011, 11:36

    Kunagi oli Myspace, siis tuli orkut, siis FB, siis Twitter ja siis jäi FB turgu domineerima. Kusagil tuksub veel rate.ee samuti.
    Minu meelest on täiesti mõistlik küsida osalejate käest raha, sest teadmiste edastamise eest võibki tasu küsida. Muidugi iseasi, kas selleks peab inimesed füüsiliselt kohale kutsuma. Niipalju kui mina sellest sotsiaalmeediast arvan, siis eesmärk on pigem inimeste liigutamise asemel edastada elektrone (nende abil sõnumeid ja ideid) ja teha sellega inimeste elu mugavamaks (rohkem vaba aega).

    Like

Kommenteerimine on suletud.

%d bloggers like this: