Ameeriklane läks reisule ehk film “Söö, palveta, armasta”

Nägin reklaamist, et Elioni filmilaenutusest saab vaadata menufilmi “Söö, palveta, armasta”. Esimese hooga ei õnnestunud meest ära rääkida, aga eile võtsime kätte ja vaatasime ära. Hollivuudikas, korralikult tehtud, mõeldud laiadele massidele: ette teada ja nii oligi.

No mida teha, kui inimesed tahavad iseenda probleeme ja maailma suurel ekraanil näha? Reisijutt keskealisest naisest, kel äkitse viskab üle nii oma mees (sest too on ettearvamatu ja spontaanne?) ja kiirelt leitud armuke (ma ei saanudki aru, mis tol poisil peale nooruse viga oli) ning ta sõidab meerikamaalt ära üle mere uusi väljakutseid otsima. Või pigem suurest töö rabamisest välja puhkama.

Kõigepealt putkab tädi Itaaliasse, et seal söömist õppida. M. Twainil on hea jutt kuidas meeriklased Itaalias käisid. Mark-poiss teadis kuidas meeriklane mõtleb, kui ta Itaaliasse satub ja pani kõik kenasti kirja. Söö-palveta-tädi aga oligi ise too meeriklane ja üldse mitte naljakas. Huvitav, kas suurem osa sedatüüpi turiste tõesti sööb Itaalias vaid spagette purustatud tomatiga ja pizzat? Neid kahte stereotüüpi itaalia köögist võis ekraanil suures plaanis näha. Ehk esimene õppetund filmi vaatajale: Itaaliasse sõida selleks, et pizzat süüa! Purskkaevu ja mingit keldrit käis ta ka vaatamas, aa kuhu jäid ammusurnud kuulsused, muumiad, büstid jms?

Järgmisena läheb tädi Indiasse, et täita ära pealkirja järgmine punkt “Palveta!” Mina pole Indias käinud, aga ma olen eestlaste reisijutte lugenud. Tavaline eestlane kurdab, et kõik on kole must ja haiseb. Seda natuke näidati. Veel pidavat eesti turistil Indias kohe kõht rikki minema, meerikatädil ei läinud. Imelik. Selle asemel leidis ta mingi turistide lõksu, kus küsiti korralikku pappi selle eest, et ta võiks lapiga nende pühamu põrandat pesta. Veel sai filmi vaataja kinnitust teadmisele, et Indias sooritatakse sundabielusid. Ma lootsin kogu aeg, et peategelane saab aru, et see pühakoda on lihtne turistilt raha küsimise koht, aga tädile seal enam-vähem meeldis, sest tal oli endaga liiga palju tegemist, et ümbruskonnale pihta saada. See, kuidas tal igaks kaadriks jagus uus riietekomplekt soetada, filmis ei näidatud, aga kohvrid pidid tal ikka übersuured olema. Nojah, kuna palvetamine sai selgeks, oli vaja viimasesse punkti suunduda.

Armastuse leidis tädi ka klassikaliselt: see sõitis talle autoga otsa. Kuna tädi eneseotsingute käigus enesekindluse leidmisega ei tegelenud, siis oli ta nõus onuga alles siis päriselt tupsutama, kui ennustaja seda käskis.

Kas siis selline ongi maailma keskmine lääne naine: enesekeskne soolapuhujatesse uskuv naivist, kel raha jalaga segada? Kurb igatahes. Kusjuures filmis mainiti, et Julia Roberts oli filmi alguses kole ja hiljem, kui oli rohkem lõbutsenud, muutus ilusamaks. Minu kurvastuseks ei muutunud. Julia on lõplikult vanaks jäänud ja blondid juuksed mõjusid nagu halliks läinud pea. Samas oli ta ikka sama rumal nagu 20-aastane (ehk tema tegelane oli loll, Julia on kindlasti hea näitleja ja loodetavasti meeldiv inimene). Jälle levinud lugu? Aga nüüd on mul vähemalt see hitt ära vaadatud ja üleeilane filmilaenutus oli palju-palju kehvem kui eilane.

Kuna ma turistipilti ei viitsi siia juurde otsida, siis pilt pealkirjaga “Kuidas leida tirtsupoega”

Kõrvenõgesel

Kõrvenõgesel

4 thoughts on “Ameeriklane läks reisule ehk film “Söö, palveta, armasta”

  1. ohh ja ahh 24. mai 2011, 18:25

    Mina aga püüdsin raamatut lugeda (kingiti naisele jõuludeks). Nii põhjalikult küll ei viitsinud nagu sina, kuna enamik auru läheb peategelase mõtete kirja panemiseks ja see on tüütumast tüütum. Selgub ilmselt ka, miks ei sobi ei spontaanne mees ega noor armuke, õigemini, miks naine arvab, et nood ei sobi. Aga mina, ausõna, ei viitsind jälgida. Mul on tutvusringkond täis naisi, kes äkitselt arvavad, et nende pealtnäha väga pandav ja tore mees neile ei sobi – ma tegeleks pigem nendega.

    See on siis teos, kus film on päris kindlasti parem kui raamat. Sest läheb kiiremini ja tuleb telekast ise ja ei võta riiulil ruumi.

    Like

  2. Manjana 24. mai 2011, 18:46

    raamatu lugemist mul plaanis pole, mul on veel miljon raamatut lugeda, mida ma tahan lugeda.
    no ma umbkaudu kujutan ette küll kuidas peale pikka kooselu saab suvalisest mehest siiber, aa kuidas endast jupi nooremast ka kohe eemale tahaks, vot seda pole proovinud😀

    Like

  3. ÖöHulkur 24. mai 2011, 18:53

    Ku nüit peris avvus olla, siis provvaga kaesime toda uma pulmapäiväl kinun ja es suutnu naermist lõpetada, puhas komöödia jo!
    Nujah, rikutuse aste ja noo’ muu’ trafarettväljendi’…

    Like

  4. luize 27. mai 2011, 09:56

    Ega see suurem asi film ei old tõesti, aga paistab, et vaatasid seda ka eelarvamusega. Ma pikalt ei viitsi, aga küllap selle India lõigu juures vaidleksid paljud aašramites viibinud inimesed sulle küll kõvasti vastu. Ehkki see võrreldes raamatuga oli väga lahjalt esitatud küll.
    Üldse häirisid mind selle filmi juures hoopis teised asjad, peamiselt selle keskmisele ameeriklasele söödavamaks tegemine. Ehk, oleks mina raamatu autor, ma küll ei oleks lubanud sellist filmi teha.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

