Veebimiilitsast

Andero Sepp

Andero Sepp, kas sama Andero?

Selle nädala Eesti põnevaim internetiuudis rääkis politseinikust, keda võiks endale heast südamest Näoraamatu sõbraks võtta. Igaks juhuks, äkki tahan ma temalt nõu küsida. Uudis lubas, et kodanikunimega Andero Sepp hakkab lausa ise nõu andma, kuna ta on 23-aastane ja tunneb end internetis vabalt. Ei ole veenev! Mõtlesin, et lähen vaatan politseilehelt mida nemad põhjenduseks toovad.

Politsei.ee avanes terve igaviku. Paranoiakuradike kujutas sel ajal ette kuidas erinevad küpsised ja värgid mu arvutisse tungivad ja vaatavad, kes ma selline olen – pätt või puhas poiss. Lõpuks leht avanes. Selgus, et veebikonstaabel tegeleb hea nõu andmisega lastele ja lastevanematele, ilma et nad peaks füüsiliselt kuskile kohale minema. Kõlab paljutõotavalt? Ei kõla. Kui mul on tegelikult ka politseid vaja, siis vanasti ma helistasin 110 ja kavatsen seda ka edaspidi teha. Niikuinii on vaja ju paberil avaldus kirjutada ja siis nad saavad seda ametlikult menetleda. Jutuajamine politseinikuga internetis on eraviisiline lõbu ja kui ma olen kannataja, siis abi sellest küll pole. Ning nõu andmiseks on olemas pigem juristid ja psühholoogid. See ei ole politseiniku töö.

Aga politseilehel on selline lause: “Kui inimesega rääkides ilmnevad süüteo tunnused, kaasab veebikonstaabel kindlasti kolleegid erinevatest üksustest, kes vajadusel siis juba süüteo uurimistega tegelevad.” Mis mõttes ilmnevad?? Kui ma olen kuriteo ohver, siis pole siin midagi ilmneda. Või keegi ei saa aru, kui ta on ohver? Vaevalt küll. Samas on internetis karjade kaupa inimesi, kes ei saa aru kui nad on meie seaduste järgi kurjategijad. Too politsei lause ju ei tähenda, et nad aitavad ohvrit, süüdi võid sa ka ise olla.

Veebipolitsei

Veebipolitsei

Täna on Andero ise õhtulehte loo kirjutanud ja ma ei leia ka sellest loost ühtegi head põhjendust, miks ma vajaks sedatüüpi “sõpra”. Andero ütleb: “Demokraatlikes riikides sisendab mundrikandja nägemine tänaval inimestesse tavaolukorras kindlus- ja turvatunnet.” Ma pole sellisest demokraatliku riigi eripärast kuulnud. Demokraatliku riigiga kaasneb inimeste vabadus teha palju rohkem asju kui ebademokraatlikus riigis. Nõuka aja tänavakuritegevus oli palju väiksem tänu sellele, et iga 100 meetri järgi kõndis linnas miilitsapaar. Mõnikord kasutati ka ajateenijad tänavate patrullimiseks ja mõnikord kõnniti koos koeraga. Riikides, kus kord on täitsa käest ära, on tänavad täis patrullijaid, kes kannavad nähtavalt korralikke sõjariistu. Ei, mul ei tekita hulga politseinike nägemine tänaval turvatunnet, pigem vastupidi. Ehk Andero jutt demokraatlikust riigist, kus politseinik on käeulatuses, ei päde.

Muideks – kasutaja Andero Sepp on FB muidu ka olemas ja võiks olla too veebipolitseinik, aga tema andmeid ei saa FB-s näha, kui sa ta sõber pole. (Mõistlik, polegi vaja, et kõik su pärisandmeid näeks). Veebikonstaabli andmed on FB-s näha ja ma sain teada, et minu sõpradest on lausa 3 tema sõbraks hakanud. Huvitav miks?

Miks politsei ei teinud FB-s lehekülge, mida laikida ja kus saaks nõusid jagada, miks tehti poolanonüümne isikukonto? “Veebikonstaabel Andero” on sama tõepärane isikunimi kui “Metsa Vana”.

Minul on FB-s põhimõte, et ma ei pane sõpradeks inimesi, keda ma päriselt ei ole näinud. Mõnikord võtab selline põhimõte lausa ohkama, kui tegemist on mingi tuntud ja targa inimesega, aga põhimõtted on ju pidamiseks. Poleks ju aus, kui ma kuulsate inimeste sõbraks hakkaks, aga mittekuulsate omaks mitte. Ok, mul on sõbralist “pole näinud”, aga seal on inimesed, kes on mu kirjale “kus me nägime?” väga veenvalt vastanud. Hästi lühike nimekiri.

Nojah. Igatahes kui keegi tahaks minult küsida nõu, siis soovitaks endale suvalisi tundmatuid sõpradeks mitte lisada. Tulevad ja annavad nõu, mida sa tegelikult ei vaja. Nõu tasub küsida kas sõpradelt või asjatundjatelt, kelle töö on juriidilist või psühholoogilist nõu anda. Politsei poole aga pöörduge ametlikult ja kirjalikult, et oleks selge mis, kus ja kuidas.

8 thoughts on “Veebimiilitsast

  1. Nirti 4. juuni 2011, 19:01

    Andero on mu vana koolivend. Mäletan teda kui väga toredat, rõõmsameelset ja sõbralikku inimest. Minu jaoks ta ei ole suvaline tundmatu tüüp, vaid… Andero, noh.🙂

    Like

  2. Nirti 4. juuni 2011, 19:01

    Mitte koolivend, vaid lausa klassivend.

    Like

  3. Manjana 4. juuni 2011, 19:47

    aga sa oled siis FB-s tema päriskasutaja või töökohustuste kasutaja sõber?
    suurem osa inimesi ongi väga toredad inimesed, eriti kui neid tunda🙂

    Like

  4. luize 6. juuni 2011, 13:00

    Äkki on neil mitu Andreot?
    Aga jutt on sul jama. kirjutasin vastuse martasse, ta on pikalt seletanud seda, mida ma mõtlen.

    Like

  5. Manjana 6. juuni 2011, 13:37

    mina kirjutasin siin konkreetsest FB kasutajast, marta kirjutas politseist inimesena, kes vist tunneb politseinikke ja FB teda ei huvita. kas sa töötad politseis või on sul tuttavaid politseinikke? mul oli kunagi tuttav liikluspolitseinik, kellele ma ka paar korda helistasin, kui mul liikluspolitsei kohta küsimusi oli. kui ta poleks mu klassiõde olnud, siis ma poleks niisama politseile helistanud, et nõu küsida.

    Like

  6. luize 6. juuni 2011, 13:44

    Ei sa ei saa ikka aru, mida sulle vastuseks kirjutati.

    Like

  7. Manjana 6. juuni 2011, 13:57

    luise, aga sa mine vaata seda kasutajat FB-s, millistel teemadel seal nõu antakse, kes annavad ja milleks seda lehekülge FB-s tegelikult kasutatakse, siis saad aru, mida ma mõtlesin.

    Like

  8. Manjana 6. juuni 2011, 14:00

    käisin ise korraks vaatamas, mingid asjad on sealt ära kadunud.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

