Digifoto ja filmile pildistamine

Kuidas erineb digifotokaga tehtud foto filmile pildistatud fotost? Pakun, et neil kahel on umbes samasugune vahe, kas sa sõidad autoga või mootorrattaga: autoga on palju lihtsam sõita, aga motikaga kuulud sa klubisse, paistad põnevam välja ja võid alati öelda, et autoga sõitmisel tekkiv fiiling ei anna võrrelda motika fiilinguga.

Mina olen kunagi ammu kasutanud mitteautomaatset fotokat, mis pildistas filmile. Ma olen filmi ilmutanud ja veetnud tunde vannitoas oodates kuidas paberilt hakkab pilt välja ilmuma. Oli jah põnev, eriti ilmutamine, sest võis juhtuda, et filmi ilmutamisel läks juba kõik untsu: film tuli ilmutuskonteinerisse kerida täielikus pimeduses käsikaudu; paberile pilte pannes kasutatakse punast valgust.

Nüüd kasutan ma juba aastaid digifotokat ja väidan, et digifoto ja filmifoto vahe on see, et digifotost filmifotot saab teha, aga vastupidi mitte.

Proovisin internetiõpetuse järgi digifotost LOMO-foto teha. Õpetus siin.

Samal leheküljel on ka põhjendused piltide erinevuse kohta, kuigi ma ei pööraks nii suurt tähelepanu ilmuti koostisele.

Kuna õpetuse järgi tehtud pildil muutus auto värv kuidagi tuhmiks, käisin veel korraks hue-saturation lehel ja keerasin värvi juurde. Minumeelest sai tulemus täitsa vahva ja võttis mitu tundi vähem aega kui päriselt filmi ja paberfotosid ilmutada, säritada, kinnitada.

Kuid muidugi on mootorrattaga põnevam sõita kui autoga.

