Charles Bukowski. Hollywood

Charles Bukowski. Hollywood

Charles Bukowski. Hollywood

Paar päeva tagasi jõudsin lõpuks raamatukokku, kuhu plaanisin  juba tükk aega tagasi minna. Plaanid olid pisut pealiskaudsed ja raamatukokku jõudes ei suutnud ma pool tundi ühtegi raamatut leida, mida ma oleks lugeda tahtnud. (raamatupoes ma leian alati üles raamatud, mida ma lugeda tahaksin, sest seal nad on kirjastuste ja teemade järgi jaotatud ja kaaned on näha). Käisin mitu ringi ameerika ilukirjanduse riiulite vahel ja ei midagi. Vahelduseks vaatasin ka eesti ilukirjandust, kuid kuna Hargla Melhiori järge polnud, siis teisi ma parasjagu ei soovinud. Läksin tagasi ameerika vahesse. Lõpuks jäi silma Bukowski, keda ma 2006 (blogimine kui märkmik) aastal lugesin ja mulle meeldis. Riiulis oli mitu valikut ja kõige huvitavam tundus neist raamat sellest kuidas ta filmistsenaariumit kirjutas.

Bukowski romaanid räägivad minavormis temast endast. Kui ma viimasel ajal olen kurtnud, et eestlased on dialoogide kirjutamisel kasinad, siis Hollywoodis selle üle kurta ei saa. Pisut on vahel lõigukesi, mida peategelane mõtleb jms, aga pikka targutamist pole. Ka raamatus on kirjas, et ta kirjutab raamatuid, mida lihtsad inimesed lihtsalt loevad. Lapski saab kõigest aru, kuigi lapsele ei pruugi küüniline vana joodik meeldida. Mul pole midagi eliiti põlastava ja elu nautiva inimese elust lugemise vastu.

Nojah, igatahes tehti romaani peategelasest kirjanikule ettepanek kirjutada filmile stsenaarium. Samuti juhtus ka Bukowskiga ja tema kirjutas stsenaariumi ning lisaks pani kirja kõik, mis samal ajal juhtus: alates ettepanekust kuni filmi kinodesse jõudmiseni. Raamatu viimases lõigus lubab peategelane olnust romaani kirjutada (romaan ilmus 1989).

Kõik romaani tegelased on reaalselt eksisteerinud inimesed, kuid raamatus on neil teised nimed. Näiteks filmis mängis peaosa Mickey Rourke, kes raamatus on Jack Bledsoe. Ka filmi enda nimi pole sama, mis raamatus tehtaval filmil. Kuna ma pole kunagi filmi tegemisest lugenud, siis vaataksin ma filmi hea meelega: Baarikärbes (1987) . Kas kellelgi on laenata?

Ma ei oska täpselt öelda miks, aga esimene tutvus Bukowskiga tundus huvitavam kui see raamat. Kindlasti oli “Naised” kirjum, kuna seal oli rohkem vahelduvaid tegelasi ja peategelane elas täisverelist vaese inimese põnevat elu. Hollywood on kirjutatud 10 aastat hiljem ja päriselus on lõpuks hakatud kirjanikku tunnustama ja ta võib rahulikult Hollywoodi koorekihiga samas ruumis ja nende tühisust põlastades koos oma ühe ja kindla naisega head veini juua. Ilmselt on asi raamatu sisus, mitte kirjutusoskuses, kuigi eestikeelse tõlke kirjavead panid mind mõtlema, et äkki on konarlikkus tõlkija süü.

Nojah, igatahes olen ma nüüd juba jupikese aega juurelnud küsimuse üle: kas purjakil on parem luua. Bukowski kirjutas alati koos pudeli veiniga. Peaks ka proovima, äkki teeb joomine geeniuseks😀

2 thoughts on “Charles Bukowski. Hollywood

  1. Kober 1. juuli 2011, 19:52

    …või siis on nii, et geenius tohib kirjutamise ajal ka pudelit laual hoida.
    Minu Nr 2 kirjanik pärast Maughamit!

    Like

  2. Manjana 1. juuli 2011, 20:01

    ma uurisin muude kunstnike kohta ka, nemad ka joovad ja loovad🙂

    Like

Kommenteerimine on suletud.

