Nordea liisingus on arvutamisega probleemid

Sain endale juunis ühe firma, kellele oli vaja tagantjärgi raamatupidamist teha.

Arvutusvigadega arve

Arvutusvigadega arve

Hakkasin nende liisinguarveid sisestama, ikka üks rida korraga ja lõpuks tuleb summa kokku. Aga, vaat, ei tulnud kokku. Vaatasin arvele peale ja pole vaja olla eriline peastarvutusgeenius, et näha, kuidas arvele märgitud numbrid seda summat kokku ei annagi. Vaatasin üle kõik 2011. aasta liisinguarved ja kõik viimseni olid samasuguse hälbega: liidetavate summa ei võrdu arve summaga. Pool aastat on möödas ja Nordea pank, mis pidavat olema põhjamaade suurim, väljastab arveid, mis on valesti välja kirjutatud!

Aga eks juhtub paremateski peredes. Kirjutasin Nordea pangale e-maili, kus ütlesin, et olen raamatupidaja ja mulle ei meeldi arved, mis kubisevad arvutusvigadest nende kasuks. Vastus ei andnud kaua oodata. Pangatöötaja kirjutas mulle vastu, et nemad ei väljasta mulle mingeid arveid, sest mina pole nende lepinguline partner. See vihastas mind. Saatsin oma kirja edasi lepingulisele partnerile ja tema saatis kirja neile uuesti. Talle nad ikka väljastasid uued korrektsed arved, kahe nädalaga. Tuli välja, et arvete koostaja oli kindlustusumma valesti kirjutanud. Lõppsumma jäi samaks, aga kindlustusumma suurenes märgatavalt. Kaskoteatisel on märgitud aastane kindlustus 412,71 eurot aastas (34,39 kuus). Esimesel arvel oli 8,69 käibemaksuga kuus ja uuel arvel 52,11 eurot kuus.

Käibemaksuseaduse § 16. Maksuvaba käive punkt (2) ütleb “Samuti ei maksustata käibemaksuga järgmiste kaupade ja teenuste käivet:
1) kindlustusteenus, sealhulgas edasikindlustus- ja kindlustusvahendusteenus

Aga liisingufirma lisab ka kindlustusele käibemaksu, sest ta ei ole kindlustusvahendaja. Totter! Aga pangal on ükstaspuha, nagu tal oli ükstaspuha, millised numbrid ta ülepeaüldse arvele kirjutab: kui oled pangaga laenusuhtes, oled panga ori ja ei piuksu.

Kuid kuidas saab nii olla, et mina avastan juulikuus, et Nordea pank väljastab valesid arveid ja keegi teine pole seda varem avastanud? Neil on ju veel kliente ja klientidel on raamatupidajad. Ja see käibemaks on ju väga oluline, sest käibemaksukohustuslane saab selle tagasi küsida. Aga kui arve on valesti vormistatud, siis ei saa ta küsida tagasi käibemaksu, mis on valesti vormistatud arvel. Mis meil siin Eestis toimub? Ma olen ainuke raamatupidaja, kes teab, et 2+2= 4, mitte 5, 6 või seitse?

2 thoughts on “Nordea liisingus on arvutamisega probleemid

  1. Silver Kuus 20. juuli 2011, 12:08

    Lugupeetud Raamatupidaja,

    Vastan Teie pretensioonidele lühidalt. Tulenevalt liisingfirma ja meie klientide lepingulistest konfidentsiaalsusnõuetest ei saa me tõesti volitusteta isikutele informatsiooni väljastada. See reegel kehtib mõlemas suunas ja kõigi pangandusgruppide ning liisingfirmadega. Loodud on selline reegel ikka klientide kaitseks mitte vastupidi.

    Seoses Euro konversiooniga ja selle keerulise IT tehnilise lahendusega tekkisid kahjuks Nordea Liisingu 15 000 kliendist ca. 150 ärikliendil vead sisse arve vaheridade summades. Arvete maksmisele kuuluvad lõppsummad olid igati korrektsed. Meie kontaktsete klientide ja nende raamatupidajatega on meie poolt antud asjaolude suhtes vabandatud ja tänaseks on arvete vead ammu korrigeeritud.

    Asjade tagantjärele selgituseks ja korrigeerimiseks võtke palun soovi korral kontakti. Silver.Kuus@nordea.com või helistage 7 101 315.

    Selline anonüümne lärmamine anonüümsetel internetilehekülgedel asju ei lahenda ega elu edasi ei vii. Arvutada oskavad Eestis siiski ka mõned teised inimesed peale Teie.

    Lugupidamisega

    Silver Kuus
    Juhatuse esimees
    AS Nordea Finance Estonia

    Like

  2. Manjana 20. juuli 2011, 13:27

    Aitäh vastuse eest!

    Oleksin sellist vastust oodanud oma e-mailile, mille ma saatsin oma täisnime ja andmetega. Minu pretensiooni lahendus saabus pärast seda, kui e-maili saatis Teile lepingupartnerist ettevõtte juhatuse esimees.

    Anonüümse blogipostituse tegin ma põhjusel, et mina avastasin vea juulikuus ja selleks ajaks oli Nordea väljastanud valesti arvutatud arveid kuue kuu eest: jaanuar 2011 kuni juuni 2011. Sellest järeldasin, et Te ei olnud oma viga poole aasta jooksul avastanud ja kuna ma ei teadnud mitu juhatuse esimeest 150 ärikliendist Teiega suhelda oli jõudnud, otsustasin kirjutada avalikult ajaveebi, mille külastatavus pole eriti suur. Esialgselt planeerisin kirjutada mõnele ajalehele, aga kuna ma ei soovinud, et minu isikut Teie probleemidega seotaks, otsustasin vähemefektiivse avalikustamise kasuks.

    Kuna Teie poolt mainitud äriklientide arv on kahtlaselt ümmargune ja Te pole maininud millisel kuupäeval Te oma klientide ees vabandanud olete ja neile poole aasta arved õigesti vormistasite, siis leian, et olen õigesti toiminud, kuigi trükimeediale kirjutamine oleks ilmselt parem olnud.

    Lugupidamisega,
    raamatupidaja.

    PS! Ma tegelikult tean, et peale minu on veel inimesi, kes algkoolitasemel arvutusoskust omavad🙂

    Like

Kommenteerimine on suletud.

