Saksa noorte lühifilmid

Käisin pühapäeval Sõpruse kinos Saksa filmifestivalil “Next Generation 2011” programmi vaatamas. Eelmisel aastal käisin samal festivalil Krabatit ja ka lühifilmide programmi vaatamas. Nagu eelmiselgi aastal, oli ka sel korral saalis alla 20 inimese. Mulle küll meeldib lühifilmide programm, sest siis on kindel võimalus, et ma näen midagi, mis mulle meeldib. Pika filmi puhul on ju suurem võimalus, et terve kinoskäik läheb metsa. Ning noorte filmid peaksid ju huvitavad olema, sest eee noored on tulevik ja ekstreemsemad kui vanad inimesed jne.

Ja nii oligi, et mõned filmid meeldisid mulle üleni ja teised vähem. Peamine vahe eesti filmikooli tudengite filmidega on kaugele nähtav suurema raha hulk, kuna esiteks on meeskonnad väga palju suuremad ja teiseks olid paljud filmid anime või mingi muu trikiga, mida ilma suure rahata nii perfektselt ei teosta. Üritusele oli kutsutud ka ühe filmi autor, aga mulle selline kohtumine autoriga huvi ei paku. Autoriga on hoopis huvitavam kahekesi vestelda, siis ma saan suurel hulgal igasugu küsimusi esitada. Tegelikult mulle meeldib küsida.

12 aastat
Tehniliselt väga ilus film kahest koerast. Ma ei teagi, kuidas sellist tehakse, ilmselt arvutiga. Peamiselt oli kaadris suur koera nägu, mis väljendas ideaalselt kõiki emotsioone. Tema oli emane ja kurtis lauas istuvale isasele nende kehva suhet. Lõpp oli väga hea ja suhtedraamast sai vuhinal šeff õudukas.

Vaba ori
Ma arvan, et see oli joonis- ja nukufilmi segu. Lugu eriti köitev ei olnud. Nööridega mängitav lihtsa välimusega nukk näeb und ja unenäos tegutseb ta ise. Ta vabastab end nööridest ja mõtleb ka kuidas päriselt ennast nööridest vabastada. Liiga lihtne ja ettearvatav lugu.

Arts + Crafts Spectacular #1

Sellest filmist ei mäleta ma midagi.

Külalised

DER BESUCH von Conrad Tambour
DER BESUCH von Conrad Tambour

Tutvustuses on kirjas, et see on tragikoomiline. Minu kõrval istuvad inimesed arvasid, et koomiline. Väga vahva välimuse ja liikumisega tegelaskujud olid, aga lugu oli ka väga hea. Jättis hunniku otsasid lahti ja mulle meeldis. Pidavat olema lugu vananemisest, mu arust oli ka vanade ja noorte vahelisest vastuolust.

Maa ja taeva vahel
Väga hea poliitiline film, mis jättis dokumentaali mulje. Erinevad vastandlikud kaadrid Aafrika külast ja kahest ameerikasse illegaalselt põgenevast mehest. Nende mineviku ja oleviku suhetest.

Chop Suey
Imelik ja lapselik film, aga ilmselt mitte lastele mõeldud. Kana ongi tavaliselt ära söömiseks, sõu?

Särk
Väga viis jutt mehest ja ta isast. Alguses jääb segaseks, et milline nende suhe on ja paistab pigem, et isa ja poeg ei mõista teineteist. Kõrgpunkt ja lõpplahendus aga olid ideaalselt välja mängitud ja põnevad. Kõrgpunkti ajal näidati terve igaviku ainult vaikivat poja nägu. Lahe! Ja igav ei olnud hetkegi.

Killsometime.com
Pisut veniv jutt pubekast, kes istub internetis. Liiga palju lahtisi otsi. Pidin pilti vaatama, et film meenuks.

Kadunud ja leitud tunded
Vot see oli epohhiloov film – ma jõudsin filmi ajal 2 korda silma kinni lasta, sest mind üldse ei huvitanud. Aga tehniliselt ja üksteise otsa lükitud pisiideede mõttes oli hea. Üldine idee ei meeldinud.

Külg külje kõrval
Selle filmi autor oligi Sõpruses kohal. Mina ei tea, miks noorel mehel on vaja südantliigutavat lugu kahe vanainimese armastusest. Pildid-kaadrid-tunded olid head, aga mul jäi õhku küsimus – MIKS?

Ja nüüd ekraanil
Sellist võtet on ennegi kasutatud ja mulle meeldib. Selline lahendus, kus kaadritagune hääl pidevalt räägib mis värk on. Väga lõbus film!

Kokkuvõtteks võiks öelda, et mulle meeldinud filme oli rohkem kui mittemeeldinuid. Kusjuures need, mis mulle meeldivad, ei pruugi teistele meeldida ja vastupidi. Ning kindlasti soovitan inimestel pidevalt hollivuudikate vahele midagi teistsugust vaadata. Lühifilmid on selleks lihtsaim võimalus.

