Neti.ee weebimaster on naljanurr

Need kes mingi firma avalikku telefoni võtavad, ilmselt teavad, kes on kõige tüütumad helistajad. Minu arvates on kõige tüütumad igasuguste kataloogide pidajad. Kuna ma olen ise ka kunagi müügioskuste treenimise eesmärgil infokataloogis telefonimüüjana paar kuud töötanud, siis üritan nendega viisakalt ja lühidalt suhelda. Mõnikord see ei õnnestu. Näiteks siis kui samast kohast järjepidevalt helistatakse, kuigi ma iga kord saadan neid seenele (aka ütlen viisakalt, et ma ei kavatse neilt midagi osta ja veel vähem soovin ma nendega kohtuda).

Nojah, neid katalooge, kes firmade andmebaase peavad, on nigu kirjuid koeri. Ja nüüd tuli elioni kuulus keskkond neti.ee, mille järgi mõned inimesed lausa internetti tunnevad, heale mõttele, et nemad hakkavad ka internetis firmade andmebaasi looma. Nagu suur firma ikka, läks neil selle kokkupanemisega nii kaua aega, et klientidega kontakteerumise ajaks, olid andmed juba vananenud. Eelmisel nädalal jõudsid nad mu ühe tuttava firmani ja eile minuni. Mõlemal juhul olid andmed umbes kaks aastat vananenud. Saatsin neile vastuse, kuhu panin kirja õige aadressi ja siis hakkas nalja saama.

Esimese kirja valede andmetega saatis mulle Birgit Arus, kelle ametinimetus on “Reklaami konsultant”. Kuna ma olen keelepede, siis saatsin talle koos uue aadressiga ka väikese vihje, et “reklaamikonsultant” on tegelikult üks, mitte kaks sõna.

Aga Birgit mulle ei vastanud. Ei teagi, miks. Samal kavalal e-mailil vastas hoopis Laivi Rello ametinimetusega “NETI Peatoimetaja”. Nüüd nad teadsid küll, et “peatoimetaja” on üks sõna, kuigi see võiks ka väikese tähega alata, pole probleem märkmisväärne. Peatoimetaja kirjutas mingil põhjusel minu firma koduleheküljest, mida nende andmete lehele (mida nad peenelt visiitkaardiks kutsuvad) märgitud polnud, aga selle asemel, et mind andmete parandamise eest tänada vms, kirjutas ta hoopis “Ma ei leia sellelt lehelt korrektseid kontaktandmeid- firma nime, registrikoodi, tegevuskoha aadressi. Palun lisage korrektsed kontaktandmed ka veebilehele.”

No tere hommikust! Lugupeetud peatoimetaja, kes saadab kirju anonüümse aadressiga “NETI webmaster [webmaster@neti.ee]”, hakkab mulle dikteerima, mida ma võiksin oma kodulehele kirjutada. Kuna juba ebaviisakuste vahetamiseks läks, siis kirjutasin Laivile: “Aitäh veebilehe sisu koostamise soovituste eest. Juhin tähelepanu, et neti.ee internetilehel puudub samuti neti.ee füüsiline aadress. Mind selle puudumine küll ei häiri.”

Laivi aga polnud vist naljatujus ja vastas nagu Marko Reikopil on kombeks, kui keegi igavat juttu ajab: “Selge, lisasin Teie firma Visiitkaardile ka Teie veebilehe aadressi. Loodetavsti lisate Teie oma veebilehele korrektsed kontaktandmed!”

Rikkis plaat. Rohkem ma Laiviga kirjavahetust pidada ei viitsinud. Kui mul mingil hommikul paha tuju tuleb, saadan talle kirja, et koristagu see tobe “visiitkaart” ära, kuna mina pole sellist jama tellinud. Ja mul pole plaanis oma kodulehele füüsilist aadressi panna. Ega mul siin kodukontoris mingi läbikäiguhoov pole.

Vaade aknast. 1. detsember 2011

Vaade aknast. 1. detsember 2011

