Huvitav kirjandus sobib meessoole?

Käisin täna Solarise raamatupoes. Mul oli Solarisse asja ja sealne raamatupood on sümpaatiline. Tegelikult on kõik raamatupoed kenad ajaveetmiskohad. Huvitav, mis seal täna toimus? Üks onu rääkis teisele onule, et ta kavatseb väiksele lavalolevale toolile istuda ja seal raamatut lugeda. Teine arvas, et nii on hea küll. Ma liiga palju kirjanikke nägupidi ei tunne, aga kahtlustan, et too lugedasoovija võis ka kirjanik olla. Igatahes oli seal ligiduses ka Kivisildnik, aga kuna ma ei tea, kas ta mind teab, siis tegin näo, et ma ei näe. Ma ei tea millise näo tema tegi. Kuid tundus, et midagi seal raamatupoes sündis.

Kuid sellest ei tahtnud ma rääkida. Kohe, kui poe poole vaatasin, köitsid mu pilku kuhjade otsa püstitatud sildid. Kuhjad koosnesid raamatutest, video- ja muusikaplaatidest ja lauamängudest. Sildid aga selgitasid kuhjade sisu: Tüdrukutele vanuses, poistele vanuses, emale, isale, vanaemale, vanaisale. Alguses tõstis feminist minus oma kurja pead ja mõtles röökima hakata, aga ma vaigistasin ta maha. Feministina tean ma ju väga hästi milliseid raamatuid kellele osta soovitatakse ja haritud sotsioloogina tean ma, mis sellest välja tuleb. (Tüdrukud teavad neid poistele soovitatud asju paremini ja saavutavad poistest kõrgema hariduse ja peale selle saavad ka päriselus sujuvamalt hakkama, kuid isegi rumalad mehed oskavad jätta mulje, et nad teavad kõike.)

TüdrukuteraamatTüdrukute letis polnud ühtegi normaalset raamatut – ninnu-nännu, naiste elulood, pisikestele perenaistele ja muu kosmeetika ja pesujutt. Emale pakuti umbes samasugust kräppi – käsitöö ja kodukaunistamine lisaks. Vanaema puhul lisandusid kahtlased ravimeetodid ja tervisehädad.

Aga juba pisikestele poistele pakuti huvitavaid raamatuid kosmosest ja tehnikast ja muusikategemisest. Kuid kena eristus oli kokaraamat poistele. Isade letis jäi mulle silma Monopoli järgi number 2 halb lauamäng “Ärihai”. Kõige rohkem meeldis mulle aga lett 15-17 aastastele poistele. Sealt ma ostsin ka endale raamatu: “Kinnimüüritud tuba. Kuulsaid jutte: hirmu, õudust ja põnevust.” Mul on pubekast poisi lugemismaitse, vot! Tegelikult tahtsin ma süüvida õudusjutu kirjutamise tehnikasse, kuna mu eelnev elu pole seda võimalust küllaldaselt pakkunud, aga nüüd tahaks teada.

Vot siis miuke mugav variant endale head raamatut leida – kontrolli meestele mõeldud kirjandust. Tegelikult oleks ma veel mõnda raamatut tahtnud, aga neil polnud silti “Hea hind!” Näiteks seda eriti vinget teost, kus lubati minust kuue tunniga eriti ruuliv kitarrist teha. Või kuue päevaga? Igatahes väga ruttu, uskumatult ruttu🙂

Ahjaa. Raamatupoes kuulsin ka kuidas kaks vanemat tädi arutasid midagi minu eesti teemadel. Kui teine kohe aru ei saanud, siis esimene ütles “petrone” ja siis sai teine kohe aru, millest jutt käib.

