Palju punkte

Arturiga tuli mingi hetk jutuks kuidas mõttepunkte kasutatakse. Mina reeglit ei mäletanud ja ütlesin, et ma parem ei kasutagi, sest ma ei oska. Nüüd sattusin internetis inimese otsa, kes lõdva randmega pani punktide asemele hoopis komad ja ütles, et ta sel ajal mõtleb. Mõelgu terviseks, aga ma eelistaksin, kui ta ei mõtleks komades. Igatahes, tegin kiire otsingu ja leidsin kergesti meeldejääva reegli.

Mõttepunktid (…) on kirjavahemärk, mis asendab puudujäänud sõnu, lausejuppi, sõnaosa. Ja neid kasutataksegi täpselt nii: kui ta asendab tervet sõna või lausejuppi, siis on ta ees tühik, kui sõnaosa, siis mitte. Mõttepunkte on kokku kolm (link eesti keele instituudi vastavale lehele). Näide: Noh … mis ma oskan öelda, saadame ta karu p… mustikale.

Kuid veel on olemas mõttepunktid, mida kasutatakse mõttekriipsu asemel ja asendavad sõna “kuni”, nende ümber ei panda ühtegi tühikut. Näide: 19…26%.

Peale mõttepunktide on veel olemas katkestuspunktid (kaks või neli punkti) või jooned. Vot neid ma küll ei kasuta, aga kel soovi, siis siin on õpetuslink. Näide: ” .. kuskilt on võetud mingi väljarebitud lausejupp .. ”

panoraam

Leidsin täna arvutist vanu fotosid, mida ma lennukiaknast kunagi pildistasin. On ju ilus.

