Muretaignast marjakook

Käisin poes ja jube magusaisu tuli. Vaatasin selveri koogi- ja saiakeseletid üle, aga kõik paistis nii tuntud ja ülehinnatud, et käsi ei tõusnud neid asju korvi tõstma. Lõpuks leidsin, et ostan hoopis muretaigna. Hagari oma, 1,50 eurikut 500 grammi. Kuna ma olen kooner ruudus, siis arvestasin, et sellest saab kohe kaks korda küpsetada. Pooleks jagamine õnnestus tänase korra kasuks.

Mul on imemugav koogivorm, sellisest painduvast kummimoodi materjalist, ümmargune. Surusin taigna põhja ja natuke jäi servadeks ka. Eelmisel magusaisu rahuldamise korral avasin ema tehtud marjakompoti, mis millegipärast jäi külmkappi seisma. Neid marju puistasin taignale. Keegi tarkpea küll õpetas internetis, et eelküpsetus ja asjad, ei mina teda usaldanud.

Marjadel oli üksi kurb ja igav. Internetikokad rääkisid, et suhkur, muna ja hapukoor ajavad asja ära. Võtsin ühe muna ja 4 teelusikatäit suhkrut. Oi-oi, hea magus! Kahvliga supsisin neid natuke, aga kaua ei viitsinud. Hapukoor on mul kõik arvel, aga keefiri jagub. Valasin sortsukese munale ja suhkrule lisaks. Aga nii on ju vedel, see ju voolab minema! Panin natuke jahu ka ja suhmisin veel pisut kahvliga. Nii hea tuli, et söö või niisama ära! Ei söönud. Kõike. Kallasin marjadele otsa.

Ja siis toppisin vormitäie ahju, mille ma pisut varem sooja olin pannud. Gaasiahi. Pole aimugi kui kuum, igatahes palja käega käppida ei tasu. Kui tundus, et koogilõhna juba tuleb, keerasin gaasi kinni. Mu ahjul käib tuli all ja üleval, mõlemat korraga ei saa. Nüüd panin tule ülesse. Ootasin ja vaatasin ning siis helises telefon. Ma vahetasin ainult paar lauset ja läksin ahju uurima. Pekki-kakki-põrgupõhja! vist sai liiast, tundus hämaravõitu köögis. Tirisin vormi välja, kuid mu silmad olid mind petnud – kõigest pruun ja äärmiselt ahvatlev. Vot siuke, läbi arvutikaamera. Nämm-nämm!

kook

 

2 thoughts on “Muretaignast marjakook

  1. lauapealne 14. jaanuar 2013, 23:00

    vat lähen ka ja keeran midagi kokku. nii suur kurbtus on peal…

    Like

  2. Manjana 14. jaanuar 2013, 23:14

    ja kui koogi juurde veel jäätist süüa, siis peab iga kurbus hirmunult taganema

    Like

Kommenteerimine on suletud.

