Jessica Gruner ja Rob Reger. Emily the Strange. Kaotatud päevad

Kassiga pluusKõigepealt hoiatus, et mina pole milleski süüdi ja minust ei ole saanud teismelist mässajat. Mina lugesin ilusti-kenasti keskealistele mõeldud halle varjundeid, kui sõbrants, kes neid laenutas, andis peale varjundite lõppemist küsimata hoopis selle pealkirjas mainitud raamatu.

Väga ilus raamat: palju pilte, kenasti kujundatud, heal paberil, hästi lõhnav. Tõesti – tuttavatelt on hea raamatuid laenata. Mul ei unune kunagi see õudus, kui ma keskraamatukogust laenutasin Troonide mängu, mis haises nagu oleks keegi seda okses hoidnud. Ma pidin raamatut väljasirutatud kätega lugema ja ma pole veel nii haigete silmadega, et seda vaja oleks. “Kaotatud päevad” lõhnasid hästi. Peaks minema poodi kontrollima, kas nende raamatud on sama aromaatsed.

Kohe, kui lugema hakkasin, sain aru, et tegemist on raamatuga, mis mõeldud pisut noorematele kui mu teismeline tütar: lihtsas keeles, hoolega lisatud noorte sõnavara, peategelane umbes 10 aastane mälukaotusega tüdruk. Väga pikalt tundus, et tegemist on lihtsalt tavalise raamatuga, kus introverdist tüdruk, kes armastab kasse, kaotas kogemata mälu. Tavaline noorteraamat, kus ka mõned täiskasvanud omi asju pisut imelikus ja väga korrumpeerunud linnas ajavad. Väikesed armumised, mis 10-aastase iiveldama ajavad jms. Kuid pisut enne raamatu keskpaika selgus, et tegemist on siiski kena fantaasiakirjandusega, kus igasugu lõngu põnevas fantaasiakastmes kokku sõlmitakse. Et siiski armas ulmeraamat.

Rohkem ma sisust ei räägiks, isegi läks liiga pikalt ja tegelikult polnud mul üldse plaanis raamatuarvustust kirjutada, kuid netist raamatu kohta infot otsides (ma teen seda alati peale lugemist) leidsin, et eesti keeles arvustusi sama hästi kui pole, kuid samas on tegemist muus maailmas hoopis hunniku erinevate asjade kui raamatuga. Vikipeedia jutt ingliskeeles siin. Tegemist on omamoodi brändiga, mis minu kehvade noortekultuuri teadmiste järgi võiks olla mingit tüüpi emotüdruk – ta kannab musti juukseid, musta kleiti; armastab musti kasse, ragulkat ja omab tehnilist taipu.  Loomulikult on sel brändil fännisait, kust saab nänni osta ja omasugustega suhelda: www.emilystrange.com.

Lapsevanematele soovitaks seda raamatut oma raamatuid mittearmastavatele lastele üritada pähe määrida – hea lihtne lugeda. Raamatuid armastavad lapsed leiavad selle ka ise. Mina lugesin naudinguga. Seekord ma kaanepilti ei pane, vaid hoopis ühe t-särgi nende netipoest. Hind 22 eurtsi, koeravihkajad armastavad😛

 

 

Tagged:

