Hispaania tortilla

Tegin täna esimest korda toitu, mida nädal tagasi valmistas mu kodus mu esimene couchsurfar. Tahan teile ka jagada retsepti, mida on lihtne valmistada ja maitseb nämm-nämm.

Enamus eestlasi ilmselt teab, mis on tortilla, aga kas te teate, mis on hispaania tortilla? See saialaadne toode, mille sisse mähitakse igasuguseid salateid ja värke, on tegelikult Lõuna-Ameerika tortilla. Hispaania oma on aga täiesti teistsugune ja mõningatele allikatele toetudes maailma parim omlett. Teine nimetus sellele toidule ongi hispaania omlett.

Enne retsepti kallale asumist käime korraks üle ka hispaania keele hääldamise algkursuse. Hispaania keelt on suhteliselt lihtne hääldada, umbes nagu eesti keel, aga väikeste eranditega. Nimelt hääldavad hispaanlased kaks kõrvutiasetsevat L-i hoopis kahe J-na, ehk hääldame tortijja, mitte tortilla.

Ja lõpuks retsept. Ma arvan, et kõik on teinud praekartulit munaga. Sisuliselt ongi tegemist sama koostisega, aga valmistamisviis on pisut erinev. Nagu ikka võtame toored kartulid, koorime ja viilutame nad ja paneme õlisele kuumale pannile, lisame soola ja küpsetame pehmeks. Samal ajal võtame munad ja maitseained ja segame nad kaussi. Originaalretseptis pannakse kartulite juurde praadima ka hakitud sibul, aga kuna mulle maitseb toorem sibul, panin mina sibula munasegusse. Kui kartulid on pehmed, kallame nad sinnasamasse kaussi, kus on munasegu, segame õrnalt ja laseme tsutike aega seista, et muna kartulisse imbuks. Kui tundub, et on imbunud, kallame segu pannile ja praeme liigutamata ühe poole pruuniks. Nüüd tuleb kõige raskem osa – selle koogi ümber keeramine. Selleks on vaja kahte taldrikut. Kõigepealt üks taldrik panni peale ja kook osava panni ümberkeeramise liigutusega sinna peale, siis teine taldrik ja kook uuesti ümber keerata ja siis tagasi pannile. Praeme veel tsuti ja ongi valmis. Proovige, üllatav kuidas see maitseb täiesti teistmoodi kui praekartul munaga.

Minu tänane hispaania tortilla

Minu tänane hispaania tortilla

Link ingliskeelsele retseptile ka, kuna ma ei viitsinud koguseid kirja panna.

 

