Feminismist läbi kurja feministi silmade

Kuna viimasest postitusest võis kogemata mulje jääda, et ma elan 21. sajandil ja polegi feminist, siis on viimane aeg ennast parandada. Kuigi pean mainima, et alfade jutt oli päris produktiivne ja mitu inimest soovisid päriselt teemat edasi arutada. Päristuttavad, silmast silma, mitte netis.

Tüüpiline feministi välimus

Pealkirja õigustamiseks toon päriselulise näite. Vahetevahel ikka juhtub, et käin linnas ja võtan mõnes hubases baaris õlu või paar. Kahtlematult kuulub sarnase tegevuse juurde uute inimestega tutvumine. Mõnikord olen ma leebe ja lasen inimestel rahulikult rääkida, mis neil hingel ja ise esitan vaid täpsustavaid küsimusi ja naeratan salapäraselt. Kuid teine kord juhtub, et ma olen pisut ägedamas tujus ja siis lähen ma mingitel teemadel kiiresti ja ohtlikult põlema. Kord tutvusin ühe noormehega ja jäin temaga lobisema. Ma täpselt ei mäleta, kuidas jutt kulges, aga mingil hetkel teatas ta, et naistel on teistsugused oskused kui meestel ja see on kaasa sündinud ning tuleneb nende teistsugusest ajuehitusest. Jutt käis IT-firmast ja vist oli mingi andmeanalüütiku ametikoha eripära, mille kohta mees väitis, et naised on seal paremad. Jah, ma olen nõus, et tema oli näinud samal kohal töötamas mõnda naist ja mõnda meest ja mehed ei saanud tööga hakkama, kuid naised said, aga kui rumal peab olema inimene, et arvata nagu oleks naistel ja meestel sooliselt erinev aju? Igaks juhuks küsisin talt veel täpsustavaid küsimusi põhikooli anatoomiast ja ta mõtles käigult välja mingeid anatoomilisi eripärasid, mis polnud seotud ei soo jätkamise ega hormoonidega. Kuid kuna ma olin juba selleks hetkeks piisavalt erutunud, siis ma ei mäleta ka enam millise avastusega ta välja tuli. Igatahes teatasin ma täiesti pandava välimusega noormehele, et ma ei kavatse temaga enam ühtegi lauset rohkem vahetada ja kõndisin sirgjoonelt minema, ise vihast vahutades.

Ok, aju uurimine on maailmas suhteliselt kehval järjel ja tegelikult ei suuda keegi tõsikindlalt väita, kuidas inimese oskused võiksid olla seotud mingi aju osa eripäraga, aga kõik me oleme ju koolis käinud ja teame, et suvalises aines, mida koolis õpetatakse, võivad nii poisid kui tüdrukud väga head olla ja kas nad on väga head või tõelised tainapead sõltub nende üldisest intelligentsusest, tahtmisest, õpetajast, kasvukeskonnast, vanematest, sõpradest, temperamendist ja veel hulgast teguritest, aga mitte sellest, kas neil on vagiina või mitte.

Teine kummaline müüt käib feministide kohta. Mingi hulk inimesi ei tea, et feminist võib olla nii mees kui naine ja lisaks arvavad nad, et kui naine on feminist, siis ta on kindlasti kole naine, kes oma välimusest üldse ei hooli. Sama arvatakse ka näiteks lesbide kohta ning tihtipeale arvataksegi, et kui feminist siis lesbi. No ma arvan, et nii kitsa maailmapildiga inimesi on kaduv vähemus, aga kes teab. Normaalses seltskonnas suheldes ei tule selle pealegi, et meie hulgas kõnnib veel ringi inimesi, kes arvavad, et homoseksuaalsus on haigus, mida saab ja peaks ravima. Paar nädalat tagasi sattus ühes baaris selliselt arvav mees meie lauda istuma. Kui ta oma avaldusega välja tuli, sain ma üliväga vihaseks. Ma ei tea, miks mind mõnikord teiste inimeste rumalus täiesti endast välja ajab. Mul oli tunne, et ma võiks talle kallale minna. Ma arvan, et äkki on süüdi minu idealistlik maailmapilt, kus kõik inimesed on targad ja toredad ja kui ma saan aru, et keegi on nii loll, et ainult hädatapmine aitaks, ajab see mind marru. Kuid ma ei läinud sellele tüübile kallale, ma läksin hoopis ise minema.

Miks ma täna üldse seda postitust tegema hakkasin? Sest ma lugesin Rentsi postitust feminismist ja leidsin, et kuigi ta kirjutab kellestki teisest, käib tema postitus pisut ka ta enda kohta. See roosa värvi ja karvade ajamise teema pole juba ammu mingi teema. Mulle küll meeldib roosa värv ja ma tean ka mehi, kellele meeldivad roosad riided nende enda seljas, sest neile sobib roosa värv ja nad pole geid! Mulle üldse meeldivad ilusad asjad (ja hästilõhnavad mehed) ja ma satun alati vaimustusse, kui magusat kitši näen. Muidugi võib feminist jumaldada ülimalt naiselikuks timmitud välimust ja see ei tee temast veel mingit antifeministi. Jah, ma ise ei viitsiks kunagi nii palju vaeva näha, et endale mingit spets lillelis-roosat rida igal seitsmel juhul ajama hakata, aga mul on lihtsalt teine stiil.

Sama hästi võiks öelda, et kui naine kasvatab endale pikad juuksed, siis ta kardab, et lühikeste juustega ei saa keegi aru, et ta on naine. Ja mingid jobukakkudest poisikesed ju ka sonivad, et naisel peavad ikka pikad juuksed olema ja naised, ullikesed, üritavad neile meeldida, kuigi peaksid hoopis ära jooksma, sest järgmisena leiab too alaarenguga mees naise juurest järgmise vea ning tegelikult on tal endal mingid probleemid enesekindlusega. Aga ma ei hakka mingit juuste pikkuse jama ajama, sest igaüks teab ise, millise juustepikkusega ta end kõige paremini tunneb (või kuidas ta oma naiselikkust tõestab :P)  ja kõik, kel on teise inimese juuste pikkuse kohta midagi iniseda, on lihtsalt ebatolerantsed inimesed ja peaksid koos homofoobidega pimedas nurgas häbenema. Mulle meeldivad nii pikkade kui lühikeste juustega inimesed, peaasi, et nad end ise hästi tunnevad ega arva, et naistel ja meestel on erinev ajuehitus või et homoseksuaalsus on ravimist vajav haigus.

Tegelikult on hoopis põnevam feminismi keeleteaduslik osa. Käisin nädalavahetusel pulmas ja seal tuli juttu, et miks on olemas väljend “mehele minema”, aga väljendit “naisele minema” ei ole. Puhas antifeminism ja diskrimineerimine! Võtta saab õnneks nii meest kui naist. Kuna meil oli intelligentne seltskond, siis teatas üks mees kohe, et tema läheks küll hea meelega naisele. Kuigi, jah, see mees on juba õnnelikus abielus. Lisaks selgus, et soodne koht mehele saamiseks on Tallinnas Ameerika linnaosa ja et tegelikult on olemas nii naisi kui mehi, kes tahaksid abielluda ja samuti neid, kes ei taha. Pole nii, et ainult naised tahavad hullumoodi ja mehed põgenevad teise riiki, kui selgub, et jutt kisub pulmadele.

Ma loodan, et mul õnnestus tõestada, kui vihane feminist ma ikka olen!

